ההאטה בענף ההייטק מגיעה לגוגל ומיקרוסופט: מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, הודיע היום (ד') באימייל לעובדים כי החברה תאט את קצב הגיוסים שלה במחצית השנייה של 2022. כך דווח במספר כלי תקשורת. "אתם צריכים להיות יזמים ורעבים יותר", כתב המנכ"ל לעובדים.
עוד כתב פיצ'אי כי גוגל גייסה 10,000 עובדים במהלך הרבעון השני, וכעת החברה צריכה לייעל תהליכים, לאחד השקעות ולעבוד קשה יותר - במיוחד על רקע "התחזית הכלכלית הגלובלית הלא ברורה", כך כתב. האימייל של פיצ'אי לא הזכיר פיטורים, אבל ביטויים כמו "ייעול" ו"איחוד" רומזים על כך שייתכן שזה יקרה בהמשך. אלפבית (החברה האם של גוגל), מצדה, לא הגיבה על הדיווחים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
גוגל ומיקרוסופט
גוגל ומיקרוסופט
גוגל ומיקרוסופט
(צילום: יח"צ)
בנוסף לגוגל, אתמול דווח כי גם מיקרוסופט "מארגנת מחדש את כוח האדם שלה", ובתוך כך היא מפטרת כ-1% מכוח העבודה שלה, שמונה כ-180 אלף עובדים. החברה מסרה כי הפיטורים הם במגוון תפקידים וקבוצות, בכל מיני מקומות בהן פועלת החברה שבסיסה בוושינגטון.
החברה טענה כי הפיטורים לא נבעו מהידרדרות במצב הכלכלי של החברה, ומסרה כי היא מתכננת להמשיך לגייס לתפקידים אחרים במהלך השנה, ולסיים את שנת 2022 עם גידול במספר העובדים בסך הכל.
"קיצצנו מעט מאוד עובדים", כתבה מיקרוסופט באימייל. "כמו כל החברות, אנחנו מבצעים הערכות של סדרי העדיפות העסקיים שלנו על בסיס קבוע, ומבצעים התאמות מבניות בהתאם. נמשיך להשקיע בעסק שלנו ונגדיל את מספר העובדים בשנה הקרובה".
הפיטורים בחברות הטכנולוגיה הבינלאומיות הואצו בחודשים האחרונים בשל החששות של המשקיעים ממיתון. בשבוע שעבר טוויטר פיטרה שליש מהמגייסים שלה, טסלה פיטרה מאות עובדים במהלך החודש האחרון, ומטא (פייסבוק) מתכננת פיטורים אחרי שלפי הדיווחים הורתה למנהליה לזהות ולקצץ עובדים בעלי ביצועים נמוכים. בנוסף, מטא מסרה לאחרונה כי תקצץ את היעדים שלה לגיוס מהנדסים חדשים.