פרשת הבקדייטינג (תיארוך אופציות לאחור) בחברת קומברס מתקרבת לסיומה: לאחר כ-13 שנה מאז הוגשו בפרשה תובענות ייצוגיות בישראל, הושג הסדר פשרה על פיו חברת קומברס (Comverse Technology Inc) תשלם פיצוי כספי בסך כולל וסופי של 16 מיליון דולר לעובדים זכאים בעבר ובהווה - כך נודע ל-ynet. זאת, בכפוף לכך שבית משפט המחוזי בתל אביב יאשר את הסדר הפשרה וימונה נאמן שיחלק הכספים לפי ההחזקות של הזכאים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
קומברס
קומברס
קומברס
(צילום: תומריקו)
בתחילת שנת 2006 בעקבות מחקר אקדמאי ותחקיר של הוול סטריט ג'ורנל, התגלתה בחברה קומברס התנהלות של תיארוך לאחור של אופציות ובעקבות כך נפלו פגמים בדוחות הכספיים של החברה.
במסגרת הבקשה לאישור הסדר הפשרה מצוין כי כתוצאה מגילוי פרשה זו, נאלצה החברה להקפיא את מימוש האופציות עד לתיקון דוחותיה הכספיים וחידוש מסמך הרישום שלה בבורסה, ובהתאם בתקופה שבין 17 באפריל 2006 ועד ל-26 בספטמבר 2011 לא התאפשר מימוש של אופציות. במסגרת הפרשה ננקטו הליכים מינהליים ופליליים כנגד בכירים בחברה לשעבר, ובראשם מי שכיהן כמנכ"ל, קובי אלכסנדר, שבשיא הפרשה וכדי לחמוק מהעמדתו לדין בארה"ב נמלט לנמיביה. ב־2016 חזר אלכסנדר לארה"ב, הורשע ונידון ל־30 חודשי מאסר. במרץ 2018 הובא אלכסנדר לישראל לריצוי יתרת תקופת מאסרו, אותה סיים חודשיים מאוחר יותר.

2 צפייה בגלריה
קובי אלכסנדר שחרור ממאסר
קובי אלכסנדר שחרור ממאסר
קובי אלכסנדר, כששוחרר מהכלא ב-2018
(צילום: יאיר שגיא)
הסדר הפשרה הושג במסגרת תובענות ייצוגיות שהוגשו בין השנים 2009 ל-2010 על ידי משרד עו"ד עמית מנור-יוקי שמש וכן על ידי עו"ד מור תגר. בקשה לאישור הסדר פשרה בתיקים הוגשה ביום ראשון לבית המשפט המחוזי בתל אביב לשופטת צילה צפת על ידי קומברס טכנולוגיה המיוצגת על ידי משרד עו"ד גרוס ושות' ועל ידי המבקשים בתובענות הייצוגיות. במסגרת הבקשה לאישור הסדר הפשרה, ציינו הצדדים כי הגיעו לפשרה מבלי להודות בכול טענה.
במסגרת הבקשה לאישור הסדר הפשרה מצוין כי הקבוצה המיוצגת שעליה חל ההסדר הינה כל מי שעבד או עובד בקומברס בע"מ או בורינט מערכות וקיבל מהחברות הללו או מהמשיבה Comverse Technology Inc אופציות הניתנות להמרה של החברה ולא מימש את האופציות הנ"ל קודם להקפאת תוכנית האופציות ולא נתן הודעת פרישה. זאת, למעט, עובדים שהיו מעורבים בפרשת התיארוך לאחור ובכלל זה קובי אלכסנדר (מייסד קומברס שריצה עונש מאסר בפרשה) ואחרים או עובדים שפוצו כבר.
יצוין כי הסדר הפשרה טרם אושר על ידי בית המשפט. חלוקת הפיצוי בין כל חבר קבוצה זכאי תבוצע על ידי נאמן לצורך ביצוע החלוקה. במסגרת הסדר הפשרה הומלץ כי מתוך סכום הפיצוי הכולל יקבלו באי כוח המבקשים 3.2 מיליון דולר בתוספת מע"מ.
עוה"ד מיכאל גינסבורג ויורי נחושתן ממשרד גרוס ושות, באי כוח המשיבה, מסרו בתגובה: "הסכם הפשרה הושג במאמץ רב של כל הצדדים ובחלוף כ-13 שנים של הליכים מורכבים. בסיומו של הליך גישור שהתקיים בין הצדדים, השכילו הצדדים לסיים את ההתדיינות בדרך של הסדר פשרה ומבלי שהדבר מהווה הודאה האחד בטענות רעהו, ותוך איזון מכובד של מכלול שיקולים".
באי כוח המבקשים בחרו שלא להגיב.