ענקית הרכב הבינלאומית פורד הודיעה כי היא תפטר 3,000 עובדים, רובם בארה"ב ובהודו, בניסיון להתמודד עם המתחרה הגדולה של אילון מאסק - טסלה, במירוץ אחר שוק הרכבים החשמליים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ג'ים פארלי, מנכ"ל החברה, טוען מזה מספר חודשים שהחברה מעסיקה יותר מדי עובדים ושחלק גדול מדי מהם אינם בעלי הכישורים הנדרשים בראי המיקוד החדש של החברה ברכבים חשמליים ובשירותים דיגיטליים.
1 צפייה בגלריה
מפעל פורד באוהיו
מפעל פורד באוהיו
מפעל של פורד באוהיו, ארה"ב
(צילום: בלומברג)
במכתב שנשלח השבוע לעובדים כתב פארלי: "אנחנו מפטרים עובדים, מארגנים מחדש ומפשטים תהליכים בתוך החברה. אתם תקבלו פרטים נוספים בהמשך השבוע מהמנהלים האזוריים שלכם".
בדומה לחברות אחרות רבות בתחום, מרבית העובדים של פורד כיום מוכשרים לעיסוקים של תעשיית הרכב המסורתית. המנכ"ל פרלי מכין כעת אסטרטגיה שנועדה להרחיב את הפעילות של פורד בתחום הרכבים החשמליים ולהגדיל את הכנסותיה בתחום השירותים, המתבססים ברובם על פיתוח תוכנה.
ברקע, הרווחים של טסלה לפני מיסים עלו על של פורד השנה, מה שגרם לפרלי לדבר באופן בוטה הצורך בקיצוצים. "מבנה החברה כיום אינו תחרותי ביחס למתחרים המסורתיים והחדשים בשוק", טען פארלי במכתב ששלח לעובדים.
בנוסף, גל עליות המחירים של בטריות, חומרי גלם ועלויות שילוח מוסיפים לחץ משמעותי על פורד ועל יצרני מכוניות נוספים, אולם החברה עדיין טוענת כי תעמוד ביעד הרווח השנתי שלה, על אף עלייה של שלושה מיליארד דולר בעלויות ברקע האינפלציה הגוברת ברחבי העולם ובארה"ב בפרט.
אחת המתחרות הוותיקות של פורד, ג'נרל מוטורס, הודיעה כבר בשנת 2018 על פיטורים של 14 אלף עובדים ברקע שינוי המיקוד לרכבים חשמליים.