מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב, חתם היום (א') על הסכם ניגוד עניינים בעקבות כניסתו לתפקידו. בלינקוב יסיים את תפקידו כיו"ר חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) ובהתאם לרשות שיקבל מהיועץ המשפטי של האוצר, יישאר דירקטור בחברה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי הצהרתו הוא מחזיק מניות בשיעור של 100% בחברת מירבלין השקעות, שאין לה כדבריו זיקה לפעילות משרד האוצר.
1 צפייה בגלריה
רם בלינקוב
רם בלינקוב
רם בלינקוב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
החברה מחזיקה בשיעור של 56% בחברת מירבלין תעשיות, שמחזיקה 50% ממניות חברת אינטל-טק. החברה שותפה באיגוד מקרקעין שמחזיק במקרקעין שיש עליו מבנים למסחר ושירותים.
כמו כן החברה מחזיקה בתיק השקעות בניירות ערך וכן השקעות בנדל"ן ומתן אשראי חוץ בנקאי בחו"ל. כמו כן יש לחברת מירבלין חברת ייעוץ והשקעות בע"מ. בלינקוב ינתק עצמו כליל מכל עסקיה של חברת מירבלין שבבעלותו.
יחד עם בת זוגו מחזיק בלינקוב בעריב השקעות בע"מ, חברה שאינה פעילה למעלה מעשר שנים.
בלינקוב התחיייב כי במהלך כהונתו בשירות המדינה חברת מירגבלין לא תעניק שירותי ייעוץ כלל ורק תגבה חובות בגין ייעוץ שניתן כבר בעבר.
בתוך 30 יום תיק ניירות הערך של מירבלין השקעות יועבר לנאמנות עיוורת ובלינקוב לא יהיה מעורב בשום פעילות של כל חברות מירבלין.
על פי הצהרת מנכ"ל משרד האוצר, לחברת מירבלין לקוחות שאינן חברות פרטיות שעדיין תשלומיהן לחברה לא הושלמו והן: בנק הפועלים, קופה לתגמולים ופנסיה של עובדי הסוכנות היהודית, הסוכנות היהודית, אל"ה - תאגיד מחזור, ואל על, נתיבי אוויר לישראל. לא יימשך יעוץ לחברות אלה וייגבו רק תשלומיהן.
בלינקוב הודיע כי התפטר עם מינויו מכהונת דירקטור בחברות עמרב, מירבלין תעשיות ואינטל-טק.
כל המניות הסחירות שמחזיק בלינקוב בבורסה יעברו לנאמנות עיוורת.
בלינקוב התחייב לא להיות מעורב בשום צורה בעניינים עסקיים של בני משפחתו. רעייתו מועסקת בבית ספר לחינוך מיוחד, בנו עמית מועסק בחברת מירבלין ייעוץ, ובנו יונתן עובד בחברת סטארט-אפ a121 ומרצה בטכניון.