מאות עובדי אפל באוסטרליה מתכוונים לשבות שוב, אחרי שכמעט שני שליש דחו את הצעת השכר החדשה מטעם הנהלת ענקית הטכנולוגיה. לפי תוצאות ההצבעה שפורסמו היום (שני), 68% דחו את ההצעה מתוך 4,000 שהצביעו (87% מהעובדים במדינה).
"עובדי אפל מנהלים מאבק להשגת הסכם טוב יותר כבר שלושה חודשים", אמר ג'וש קולינאן, מזכיר ארגון העובדים RAFFWU, שמייצג כ-200 מעובדי החברה. "בעקבות המצב שנוצר, אנחנו מצפים כי תהיה השבתה של הפעילות".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חנות אפל
חנות אפל
חנות אפל באוסטרליה
(צילום: shutterstock)
כבר ביום שבת האחרון אותם עובדי אפל שמיוצגים ע"י RAFFWU החליטו לשבות במשך שעה אחת באמצע היום. ההשבתה החלקית הזאת הצטרפה לשביתה של יום שלם בתחילת אוקטובר.
כמו כן, כ-20 עובדי אפל בקווינסלנד הפגינו מחוץ לחנות שלהם באמצע החודש והניפו כרזות בהם נכתב "תנו לנו את מה שמגיע לנו". בניו סאות' וויילס, עובדים צעדו בקניון בו נמצאת חנות של החברה כשהם אוחזים שלטים עליהם נכתב "תנו לנו את סופי השבוע שלנו" ו"רווחי שיא חשובים יותר מתנאי מינימום".
אנתוני פורסיית', פרופסור למשפטים באוניברסיטת מלבורן, התראיין בנושא לניו יורק טיימס, ואמר כי "השביתה היא דוגמה חשובה לאיגודים שמראים נוכחות בתעשיית הטכנולוגיה, בה בעבר הם כלל לא היו קיימים, לא בארה"ב ולא באוסטרליה".
המשא ומתן בין הצדדים החל בחודש אוגוסט, כאשר אפל הציעה מנגנון חדש להעלאות שכר והטבות, שלטענת איגודי העובדים משמעותו בכלל קיצוץ בשכר והרעה בתנאים.
האיגודים דורשים שאפל תבטיח העלאות שכר שמשקפות את האינפלציה באוסטרליה, שהיא סביב 7%, יותר מכפול מהיעד של הבנק המרכזי במדינה, ובנוסף יומיים חופש בשבוע, ולא יום אחד. אפל טוענת ששכר המינימום שלה לשעה (17 דולר) גבוה ב-17% משכר המינימום בתעשייה, בעוד ארגוני העובדים דוחפים לשכר מינימום של 19 דולר. חברת הטכנולוגיה גם טוענת כי העובדים במשרה מלאה מקבלים יומיים חופש בשבוע.