ביקוש משמעותי נרשם למכרז לרכישת קרקע למגורים בקריית אתא - למרות מלחמת חרבות ברזל והשלכותיה על ענף הבנייה והתשתיות וחרף המתקפות על אזור הצפון. מדובר במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לבניית 600 דירות חדשות ב-3 מתחמי מגורים בשכונת האבוקדו בעיר.
במתחם הראשון קיימת קרקע עליה ניתן לבנות 183 דירות חדשות ובו זכתה חברת קרדן נדל"ן, שתשלם על הקרקע כ-30.19 מיליון שקל. דמי הפיתוח במגרש זה עומדים על כ-32.2 מיליון שקל, כך ששווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח יעמוד על כ-340,900 שקל.
1 צפייה בגלריה
שכונת גבעת אלונים קריית אתא
שכונת גבעת אלונים קריית אתא
קריית אתא
(צילום: AMIT)
במתחם השני ניתן לבנות 240 דירות ובקרקע זכו החברות שמן טל בן שושן ייזום ואחזקות, ת.מ. הנדסה בינוי ופיתוח ובן דוד נכסים, שישלמו למדינה כ-40.26 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח במכרז עמדו על כ-42.8 מיליון שקל, כך ששווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח במגרש זה עומד על כ-346 אלף שקל.
במתחם השלישי שיצא למכרז בשכונה, בו ניתן לבנות 177 דירות חדשות, זכתה חברת אחים בוסקילה - שתשלם לרמ"י כ-32.9 מיליון שקל. דמי הפיתוח במגרש זה עומדים על כ-32.9 מיליון שקל, כך ששווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח יעמוד על כ-372 אלף שקל.
מרמ"י נמסר כי המגרשים ששווקו במכרז הם חלק מתוכנית "קריית אתא - מתחם דרומי", המתפרשת על כ-1,535 דונם בחלקה הדרומי של העיר, מערבית לשכונת טל ודרומית לשכונת הרקפות. במתחם הדרומי ייבנו כ-4,561 יחידות דיור למגורים בסך הכול, ובהן גם יחידות דיור מוגן.
מחברת קרדן נדל"ן, אחת הזוכות במכרז, נמסר כי רמ"י צפוייה להעביר את החזקה בקרקע לחברה בתוך 20 חודשים ממועד הזכייה, ועל החברה יהיה להשלים את הבנייה בתוך 5 שנים. איילת שקד, יו"ר קרדן נדל"ן, אמרה כי "דווקא בזמן שהצפון מתמודד עם מציאות ביטחונית מורכבת, יש לנו אחריות להמשיך ולחזק את האזור על ידי פיתוח ובנייה שיתרמו ליציבות הכלכלית והחברתית של תושביו. גם קריית אתא נפגעה ישירות מהטילים, ואנו רואים חשיבות עליונה בהקמת דירות מודרניות עם ממ"דים בעיר, כדי להבטיח את ביטחונם האישי של התושבים".

התחדשות עירונית בכפר סבא

במקביל, נרשמה גם התקדמות במיזם התחדשות עירונית במכרז העיר כפר סבא. חברת מטרופוליס הודיעה היום כי נבחרה במכרז דיירים לקדם פרויקט התחדשות עירונית במרכז העיר, בין הרחובות רוטשילד והכרמל.
על פי תכנון ראשוני של הפרויקט העתידי, עתידות להיהרס 83 יחידות דיור ב-5 בניינים ישנים, כולל קומת מסחר במפלס הקרקע ובמקומן יוקמו כ-270 דירות חדשות. על תכנון המיזם הופקד משרד חן אדריכלים והוא כולל בינוי של 4 בנייני מגורים בני 15 קומות, בשילוב בנייה מרקמית מעל קומת מסחר ומבנה ציבורי.
חשוב לציין כי מדובר בשלב ראשוני בלבד ואין ודאות שהפרויקט ייצא לדרך או שהתכנון לא ישתנה בהמשך. מחברת מטרופוליס נמסר כי "נפגשנו עם גורמי התכנון והמנהלת להתחדשות עירונית בכפר סבא כדי לקבל הנחיות לתכנון ולהציג את מתווה התכנון הראשוני. התכנון הסופי יאושר על ידי העירייה במסגרת הליכי התכנון המקובלים בעיר".
אודי בלום, מנכ"ל חברת מטרופוליס התייחס לזכייה ואמר: "במסגרת התוכנית האסטרטגית של חברת מטרופוליס להרחבת פעילות החברה, אנו גאים ושמחים על האמון שניתן לנו לבניית המתחם. באופן אישי, אני שמח ונרגש להתחיל לראשונה פרויקט התחדשות עירונית בעיר מגוריי. בתקופה זו מתברר שוב עד כמה התחדשות עירונית מהווה צורך חיוני, כאשר עשרות אלפי דירות נמצאות חשופות ללא ממ"ד וללא פתרון מיגון הולם לשעת חירום".