רשת בתי הקולנוע הגדולה בארצות הברית, AMC Theaters, הודיעה אתמול (שני) על תוכנית תמחור חדשה למושבים באולמות שלה. מושבים במרכז האולם, שנחשבים לטובים ביותר, יעלו דולר אחד או שניים יותר, והמושבים בשורה הראשונה יהיו הזולים ביותר. שאר הכרטיסים יעמדו על מחיר זהה.
החברה מסרה כי התוכנית כבר מיושמת בכמה אולמות, ועד סוף השנה היא תיושם בכל בתי הקולנוע שלה בסרטים שלאחר השעה 16:00. AMC גם השיקה תוכנית מינויים, שתאפשר למי שישלם סכום חודשי קבוע לקנות את המושבים הטובים בזול יותר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אולם קולנוע ב אמסטרדם
אולם קולנוע ב אמסטרדם
אולם קולנוע
(צילום: EPA)
אולמות הקולנוע מנסים להתאושש ממגפת הקורונה שהשפיעה עליהם בצורה משמעותית לאור הגבלות ההתכנסות שהיו בכל העולם בכלל ובארצות הברית בפרט. בעלי בתי הקולנוע בחנו כמה וכמה שיטות תמחור. חלק מהם אף החליטו על מחירי כרטיסים גבוהים יותר בשבוע הראשון ליציאת סרטים מבוקשים. כך למשל היה עם הסרט החדש של באטמן.
לצד זאת, היו כאלה שדווקא הורידו מחירים. כך למשל, בסוף שבוע שעבר חברת הפקות הסרטים Paramount Pictures שיתפה פעולה עם מספר רשתות קולנוע בכדי להציע מחירי כרטיסים מוזלים לקומדיה 80 for Brady, ובשנה שעברה כשבתי הקולנוע היו בתפוסה חלקית מאוד, הוחלט על מכירה של כרטיסים במחיר של 3 דולר בלבד ב"יום הקולנוע הלאומי".
אבל ההנחות הללו הפכו לפחות ופחות שכיחות בתקופה האחרונה, ורוב בתי הקולנוע דווקא מעלים מחירים. דוגמה טובה היא המחיר הממוצע לכרטיס ללהיט הקופות הגדול ביותר בשנים האחרונות Avatar: The Way of Water - אליו נמכרו כרטיסי תלת מימד ב-16.5 דולר.