בשיתוף Ewave Nadlan
על רקע אי הוודאות בשוק הנדל"ן ובמשק הישראלי, עלתה הדרישה לפיזור רחב יותר של השקעות. כתוצאה מכך, ישראלים רבים שוקלים לעשות את ההשקעה הבאה שלהם בנדל"ן בחו"ל. כדי להבין איך הופכים למשקיעים אפקטיביים, ומהן ההזדמנויות והאתגרים, שוחחנו עם יוגב מונדרי, שותף ומנהל הפעילות של Ewave Nadlan בקפריסין.
יזמות מעבר לים
קפריסין הפכה ליעד אטרקטיבי עבור ישראלים – תיירים, משקיעים ואנשי עסקים גם יחד. "קפריסין חיבקה אותנו מאז ומתמיד", אומר מונדרי. "מבחינת קרבה וחום, הקפריסאים הם האירופאים הכי קרובים שיש למזרח תיכון, לדעתי".
אלמנט נוסף שמהדק את הקשר בין המדינות הוא הקרבה. "45 דקות טיסה, 12 טיסות ביום ובקיץ 20 טיסות ביום. יש תנועה אדירה בין המדינות, כך שנוצר חיבור אסטרטגיה בכל הסקטורים, כולל נדל"ן, עסקים ותיירות", מספר מונדרי.
הביקושים להשקעה מצד ישראלים מגיעים מאנשים שמחפשים אלטרנטיבה להשקעת כסף זמין או מינוף. "אם משווים את המצב לישראל, בסדרי גודל של 200 אלף יורושל , אי אפשר לרכוש יותר מידי נדל"ן", מסביר מונדרי. "בקפריסין יש נכסים בסכומים של 200-400 אלף אירו בפרויקטים שהם ברמה גבוהה. מדובר על פרויקטים המאובזרים גם בבריכות וקשת רחבה של שירותים משלימים. חשוב לבחור בפרויקט שמביא ערך מוסף וייחודי".
2 צפייה בגלריה
קפריסין
קפריסין
קפריסין
(צילום: shutterstock)
"החברה שלנו הגיעה לקפריסין לפני 8 שנים כשעוד לא היה בה טרנד של השקעות זרות. זיהינו את הפוטנציאל והתמקדנו בלרנקה", הוא מוסיף. "המדינה גם שמה לעצמה למטרה להיות מרכז הייטק בינלאומי, באמצעות הטבות מס משמעותיות לעובדים ולחברות".
"הדבר החשוב ביותר הוא ממי קונים", אומר מונדרי. "צריך להבין האם היזם יודע ללוות את הלקוחות מהנקודה הראשונה ועד לנקודה האחרונה. קשה לעשות את זה לבד. צריך להבין את הביורוקרטיה שהיא שונה מישראל ועוברת שינויים".
2 צפייה בגלריה
 יוגב מונדרי
 יוגב מונדרי
"הדבר החשוב ביותר הוא ממי קונים", יוגב מונדרי
(צילום: אוהד קב)
המשקיעים שמגיעים לקפריסין, לדברי מונדרי, "הם טריפל A – אנשים עם נכסים בישראל וכסף פנוי, שמוצאים באי עסקה אטרקטיבית שמניבה החל מ-5-6 אחוזי תשואה. מי שעובד עם חברת ניהול חזקה, יכול אפילו לייצר תשואות גבוהות יותר. ומעבר לכך, יש גם השבחה של שווי הנכס. תוך כדי קידום הפרויקט, השוק ממשיך לעלות".
בשיתוף Ewave Nadlan


פורסם לראשונה: 07:00, 27.05.24