בעיצומה של המלחמה, פנה מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, במכתב לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, וביקש לסדר לתת אלוף גל הירש, הממונה על נושא החטופים והנעדרים, שכר של מנכ"ל משרד ממשלתי.
שלי ביקש ששכרו של הממונה יהיה מוקבל מנכ"ל במתח דרגות 43-45 ולצידו המשרות הבאות: ראש מטה במשרת אמון ושתי משרות מקצועיות בתחום המומחיות הרלוונטית. שכר מוקבל מנכ"ל הוא 41 אלף שקל בחודש, בנוסף לכך שהירש, שהוא תת אלוף במילואים, נהנה מפנסיה של למעלה מ-35 אלף שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
גל הירש
גל הירש
גל הירש
(צילום: משרד רה"מ)
שלי כותב לנציב שירות המדינה: "מדינת ישראל נמצאת בימים אלו במצב חירום ופתחה במלחמת 'חרבות ברזל" וזאת בעקבות התקפות אכזריות של ארגוני טרור, שהובילו לתוצאות קשות של נרצחים, פצועים נעדרים ושבויים רבים. במטרה לתת מענה מיידי לנושא החטופים והנעדרים, הוחלט על הקמת מטה אשר יתכלל את הטיפול הכולל בנושא חטופים ונעדרים ובכפיפות ישירה לראש הממשלה.
"בראש המטה יעמוד הממונה על נושא החטופים והנעדרים, אשר יהיה אחראי על הטיפול בנושא - למטה אחריות על קבלה, ריכוז ועיבוד מידע לכלל הנופים בארץ ובעולם לרבות גופי הביטחון. כמו כן אחריות לקיים קשר עם משפחות חטופים ונעדרים, ובנוסף על הובלת צוות משא ומתן בנושא חטופים ונעדרים בהשתתפות צהל, שב"כ, מוסד וגורמים נוספים. המטה ינהל מאגר מידע על הנעדרים וערכינו".
שלי הוסיף: "במסגרת תפקידו אחראי הממונה להוביל את כלל התהליכים הנוגעים לאיתורם וחשבתם של החטופים והנעדרים, ניהול מאגרי מידע, ניהול הקשר עם המשפחות תוך ניהול ומשא ומתן עם הגורמים הרלוונטיים. מיותר לציין כי מדובר במשימה לאומית וממלכתית בעלת ערך מוסרי והשפעה ישירה על משפחות רבות בישראל. האחריות העצומה, המימדים וסדרי הגודל הקיימים כיום של כ-130 נעדרים ושבויים (מספר החטופים עלה בינתיים למעל 200), מחייבים איוש התפקיד בבעל ניסיון רב בניהול מערכות ביטחון ובהובלת תהליכים מורכבים וניהול משא ומתן ובעל ידע במערכות בטחוניות וגדולות. משכך מדובר במשרה אשר מחייבת שהעומד בראשונה ידורג בדרג מוקבל מנכ"ל וזאת בשל חשיבות המשימה הלאומית וסדרי הגודל הקיימים".
מטעמו של הירש נמסר בתגובה: "גל הירש לא ביקש דבר, לא דן בתנאי שכר וממילא לא היה לו הזמן לעסוק בבירוקרטיה של המינוי וכל אנשי הצוות במטה שלו עם אנשי מילואים".
גורמים במשרד רה"מ אמרו, כי השכר שנקבע הוגן בהתחשב בעובדה שהוא עובד 24 שעות ביממה ובהשוואה לשכר שהרוויח קודמו, ירון בלום, שהיה בממוצע מעל 50 אלף שקל בחודש בחשבוניות.