בשורה לטבעונים, צמחונים ומפחיתנים: המוצר החדש של ביונד מיט, נגיסי עוף, יגיע בקרוב לישראל. היבואנית דיפלומט מתכוונת לייבא ארצה את המוצר שנקרא ביונד צ'יקן טנדרס, שהושק לאחרונה בארה"ב במסעדות וברשתות מזון מהיר בלבד. גם בארץ הוא יימכר קודם כל במסעדות, אם כי בישראל ובארה"ב יש קמעונאים קטנים שנוהגים לרכוש את פריטי ביונד מיט באריזה סיטונאית ולמכור אותם לצרכן באריזות קטנות יותר.

לנגיסים יש ציפוי פירורי לחם עבה, מראה ומרקם שמזכירים עוף. טועמים מדווחים על טעם שבאמת קרוב למקור - לטוב ולרע - שכן לא תמיד טבעונים מעוניינים להיזכר בטעם, מסיבות מוסריות. מנה מכילה 14 גרם חלבון, וכרגע היא נמכרת במגוון מסעדות ורשתות כמו "נונוס". ביונד השיקו גם גרסה לרשת פנדה אקספרס - שמוכרת תחליף עוף באחת המנות המפורסמות שלה - עוף ברוטב תפוז.
1 צפייה בגלריה
ביונד צ'יקן טנדרס
ביונד צ'יקן טנדרס
ביונד צ'יקן טנדרס
(צילום מסך מאתר beyond meat)
ישראלים הם מצרכני העוף הגדולים בעולם ומנגד במדינה קיימת גם אוכלוסיית טבעונים מהגדולות בעולם (באופן יחסי למספר התושבים). בנוסף, לפי סקרים שערכה החברה, רוב הישראלים מעוניינים להפחית את צריכת הבשר ואחוז ניכר מהם כבר עושה זאת בפועל. ביונד כבר משווקת בארץ המבורגר, תחליף בקר, נקניקיות, קציצות ובשר טחון. בארה"ב היא שווקה לפני קרוב לעשור מוצר רצועות עוף שכשל. בארה"ב ביונד מתמחה בשיתופי פעולה עם רשתות כמו פיצה האט (שהחלה למכור לאחרונה פיצה עם פפרוני צמחי), KFC וטאקו בל. המתחרה שלה, אימפוסיבל מיט, הציגה לאחרונה תחליף צמחי לחזיר שנמכר בסטארבקס.
בארץ, דיפלומט מודדת את ביונד מול המתחרים בהמבורגרים בלבד. שוק ההמבורגרים מהצומח מגלגל בישראל כ-60 מיליון שקל בשנה, כשטבעול מחזיקה ב-41% משוק הקציצות מהצומח, ביונד ב-17% למרות זמינות בעייתית עד לאחרונה, סנסשיונל ב-12%, זוגלובק ב-8% ומיטלס פארם של תנובה ב-4%.
עיקר הטענות בישראל נגד ביונד הן על מחסורים ומחירים גבוהים. האריזות של ביונד קטנות יחסית והמחיר גבוה, אם כי הגדלת התפוצה של ביונד לרשתות כמו ויקטורי ושופרסל הורידה מעט את המחיר (במבצעים). המותג עוד לא נמכר ברמי לוי ויינות ביתן. גם בארה"ב התלונה העיקרית היא על המחיר. כך למשל באחת מרשתות המזון המהיר שם מוכרים 3 נגיסים בלבד ב-8 דולר. בעוד שתחליף בשר עוף אחר נמכר ב-7 דולר למנה שמכילה 9 נגיסים (קטנים יותר).