על רקע תנופת הבנייה למגורים באופקים: ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) דיווחה היום (ה') על השלמת שני מכרזי תעסוקה, תעשייה ומסחר שפרסם מרחב דרום ברמ"י באזור התעשייה שקד בעיר הדרומית. לטענת רמ"י, מדובר ב"ביקושי שיא" ל-29 מגרשים, שכן הוגשו עבורם 166 הצעות על ידי יזמים. מדובר במכרז ל-26 מגרשים המיועדים לשימושי תעסוקה ותעשייה ובמכרז ל-3 מגרשים המיועדים להקמת מתחמי מסחר.
למכרז לשימושי תעסוקה ותעשייה ניגשו 149 מציעים וזכו 26 יזמים, כמספר המגרשים. למכרז לשימושי המסחר הוגשו 17 הצעות, כאשר הזוכה בכל שלושת המגרשים למסחר היא חברת רמי לוי שיווק השקמה בבעלות רמי לוי. לאחרונה הושלם מכרז נוסף לתעסוקה באזור התעשייה, המשתרע על שטח של 708 אלף מ"ר וכולל גם מבני ציבור. המתחם ממוקם בין שכונת קריית מנחם ושכונת הפארק וגובל בקיבוץ חצרים.
2 צפייה בגלריה
אזור התעשייה שקד באופקים
אזור התעשייה שקד באופקים
אזור התעשייה שקד באופקים
(צילום: איציק קריספל)
בחודשים האחרונים שווקו באופקים מגרשים לבניית 1,400 יחידות דיור חדשות בשכונת הפארק, 850 יחידות דיור בשכונת חורשת נח ו-2,500 יחידות דיור בשכונת אפיקי נחל. הניסיון של רמ"י לאפשר הקמת מתחמי תעסוקה ומסחר חדשים בפריפריה מתיישב עם מספר הדירות הרב ששווקו, שכן הדיירים החדשים ככל הנראה יהיו מעוניינים במקומות עבודה בקרבת מקום מגוריהם.
ואולם, צריך לזכור שבמינהל התכנון כבר מתחו ביקורת לא פעם על כך שברחבי הארץ משווקים מיליוני מ"ר של קרקעות להקמת אזורי תעסוקה - ואף שהמכרזים הושלמו, אזורים אלה כלל לא נבנו. במסגרת הביקורת שנמתחה בעניין זה אף הודו במינהל כי ייתכן שאין צורך בכמות כה גדולה של אזורי תעסוקה.
2 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: גיל יוחנן)
יעקב קווינט, מנהל רמ"י, מסר: "כחלק מפתרון כולל, לצד גידול בשיווק לדיור, רמ"י משקיעה מאמץ בשיווק ופיתוח אזורי תעסוקה. שיווק מתחמי תעסוקה נותן מענה לתעסוקה באזורי פריפריה ותורם לאיזון הכלכלי ולפיתוחה של הרשות המקומית".
ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, הוסיף: "הצלחת המכרזים מהווה עוד סימן לכך שאופקים עלתה על המפה – לא רק מבחינת הגירה חיובית של אלפי תושבים, אלא גם מבחינת יזמי תעשייה איכותית ומסחר שקובעים כאן את מקומם. זוהי נקודת ציון בצמיחה ובהתפתחות הכלכלית של העיר".