משלמים זול מדי: פרטנר וגולן טלקום חושבות שתישארו לקוחות שלהן גם אחרי שהן מעלות מחירים למנויים ותיקים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חברת פרטנר הודיעה ללקוחותיה שהחל מדצמבר תייקר להם את חבילת הטריפל כיוון שהם מנויים ותיקים שמשלמים מחיר נמוך.
2 צפייה בגלריה
סניף פרטנר
סניף פרטנר
סניף פרטנר
(יאיר שגיא)
החברה החליטה שלקוחות קיימים שמשלמים מחיר חודשי נמוך הודות למבצעי עבר, יישרו כעת קו עם המחירים הנוכחיים של החברה וישלמו כמו לקוחות חדשים. לחלקם מדובר בזינוק של למעלה מ-60%.
"פרטנר הודיעה לי שאשלם 62 שקל יותר. כלומר התייקרות של 30%. חוצפה ישראלית", כתב אחד מהם בעמוד הפייסבוק של החברה.
לקוח אחר כתב שהתבשר שהחבילה שלו תתייקר ב-62 שקל, מ-107 שקל בחודש ל-169 שקל בחודש, התייקרות של 58%.
לטענת המנויים, לחבילות שלהם יש מחיר קבוע שלא השתנה כמה שנים, אך החברה שמרה לעצמה את הזכות להעלות מחירים אחרי מספר שנים וכעת היא מממשת את הזכות הזאת אחרי ששמה לב שהלקוחות שילמו מחירים נמוכים זמן רב.
מדובר בהתייקרות שמביאה אותם כאמור למחירים הנוכחיים של פרטנר. חבילת טריפל ללא נטפליקס נמכרת למנויי פרטנר ב-169 שקל לחודש (159 שקל בחודש לבעלי תשתית סיבים אופטיים של החברה) ועם נטפליקס ב-205 שקל בחודש (או 195 שקל בחודש למי שמשתמש בתשתית סיבים של פרטנר).
מפרטנר נמסר: "עדכון התעריפים חל רק על חלק מהלקוחות שנותרו במחירי מבצע היסטוריים. גם לאחר העדכון, המחירים יושוו למחירי המכר המוצעים כיום בפרטנר, שהם אטרקטיביים ביחס למחירי השוק".
בגולן טלקום (שבבעלות סלקום), שלחו הודעת התייקרות בנובמבר למנויים לחבילת 16 שקל לחודש בלבד, שנרשמו לשירות בסניפי דואר ישראל. מדובר בחבילת סלולר בלבד.
זוהי אחת החבילות הזולות בשוק. פה, בשונה מפרטנר, גולן מעלה מחירים ב-49% למנויים ותיקים ומשאירה את המחיר הנמוך ללקוחות חדשים בלבד.
2 צפייה בגלריה
סלולר דואר ישראל
סלולר דואר ישראל
חבילה ללא הגבלת זמן? מתברר שהיא כן

לקוחות גילו על ההתייקרות באמצעות הודעה שקיבלו: "הינך מנוי לחבילה בדמי שימוש קבועים בסך של 16 שקל לחודש. החל מ-15 בנובמבר 2022 ישתנה מחירה החודשי של החבילה ויעמוד על 23.90 שקל לחודש. נשמח להמשיך ולתת לך שירות מעולה. גולן טלקום".
לקוח שהתקשר לגולן טלקום לשאול על שום ומה ולמה המחיר החודשי קופץ לו ב-7.9 שקלים לחודש, קיבל הצעה למחיר אמצע: 21.90 שקל לחודש. אבל יש פה קוץ: עליו לשלם דמי מעבר של 25 שקל. מדובר בבדיחה עצובה שכן הלקוח (ילד בכיתה ה') לא עובר לשום תוכנית אחרת אז למה שישלם דמי מעבר? החברה מציעה לו מחיר חודשי נמוך יותר בתנאי שישלם תשלום קנס בעל שם מומצא.
מבדיקה עולה שלא מדובר בחיסכון אדיר: 283 שקל לשנה (כולל דמי המעבר), לעומת 286.6 שקל שקל לשנה. כלומר הנציגה הציעה ללקוח חיסכון זערורי של 3.6 שקלים בשנה.
לשם השוואה, כשגולן טלקום דרשה 16 שקל בחודש הסכום השנתי ששילם עמד על 192 שקל. אחרי הקפצת המחירים, גולן תגבה מהלקוח 94.6 שקל יותר בשנה.
בסלקום אישרו את הדברים.
מגולן טלקום נמסר בתגובה: "מדובר בעדכון תעריף לבעלי חבילות זולות ביותר, שגם אחריו המחיר משתלם מאד ללקוח".