בשיתוף בנק הפועלים
על רקע פרסום סקר 'עצמאות כלכלית', סקר החיים הפיננסיים של ישראל של קבוצת ידיעות אחרונות, בנק הפועלים ומכון מדגם, החלטנו לצאת לרחוב כדי להבין טוב יותר מה אנחנו עושים עם הכסף שלנו. מה יש לישראלים להעיד על ההתנהלות הפיננסית שלהם?

סקר החיים הפיננסיים בישראל
(כתבת: מור גורן , צילום: ירון ברנר, עריכה: בן שפייר)

רוצים לגלות עוד על החיים הפיננסיים של הישראלים? היכנסו לדו"ח המלא>>

מחזיקים בשלושה כרטיסי אשראי בממוצע, מוציאים בעיקר על מזון ודיור
על פי נתוני הסקר, לקרוב ל-30% מהישראלים יש שני כרטיסי אשראי וליותר מ-20% יש שלושה כרטיסים. כאשר שאלנו את הישראלים ברחוב על כמות כרטיסי האשראי שהם מחזיקים, התשובות נעו בין כרטיס אחד ל-6 כרטיסי אשראי (!).
בכל הנוגע להוצאות, על פי נתוני הסקר קרוב ל-70% דיווחו על מזון בתור ההוצאה העיקרית של הבית. 41% אמרו כי הוצאות הדיור (משכנתא\שכירות) הן העיקריות. במשאל רחוב שערכנו, מרבית המשיבים אמרו כי הם מוציאים הכי הרבה על מזון ודיור, אך היו גם תשובות כגון 'לק, בגדים והזמנות מהרשת'. באופן מעט מפתיע, רוב הישראלים (75%) לא נוהגים לשלם בתשלומים על קניות שוטפות, מה שמעיד על אחריות פיננסית.
בנוסף, על פי נתוני הסקר רוב הישראלים (76%) לא מופתעים או מופתעים לעתים רחוקות בלבד מפירוט האשראי במועד החיוב. בתשובות שקיבלנו ברחוב, הישראלים שפגשנו דיווח כי הם בודקים את החיוב החל מפעם בשבוע ועד פעם בחודש.

עם האונליין לא מפחד מקניות ברשת, אבל מושפע מהמלחמה וחרד לעתיד
הישראלים ידועים בתור צרכנים נבונים של קניות אונליין, ונתוני הסקר מעידים על כך - על פי נתוני הסקר, 80% מהישראלים עושים קניות אונליין באופן קבוע. באופן לא מפתיע במיוחד, הצעירים הישראלים ששוחחנו איתם ברחוב העדיפו באופן כללי לבצע רכישות ברשת, בעוד שהמבוגרים מעדיפים לחוש את המוצרים במציאות לפני הרכישה.
באשר להשפעות המלחמה על ההתנהגות הכלכלית, על פי תוצאות הסקר, קרוב ל-50% מהישראלים העידו על כך ששינו את ההתנהגות הכלכלית שלהם. בשיחות עם האנשים ברחוב, המשיבים אמרו שהם נוסעים פחות לחו"ל, מעידים על ירידה בכמות הלקוחות בעסק ודיווחו על צמצום בהוצאות על מרכיבים כמו ביגוד. במבט לעתיד, 72% מהישראלים חרדים מעתידם הכלכלי.
בשיתוף בנק הפועלים