קבוצת טיב טעם דיווחה הבוקר (ד') כי חתמה עם קבוצת מיטק על מכתב כוונות לשיתוף פעולה בפיתוח ושיווק של מוצרי בשר מתורבת. שיתוף הפעולה צפוי לכלול פיתוח משותף של מוצרי בשר מתורבת, בדגש על בשר חזיר מתורבת, וכן הקמה של מתקן ייצור ומתן זכויות הפצה ושיווק (לרבות הפצה בלעדית) בישראל ובעולם לטיב טעם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההודעה של החברות מגיעה בהמשך לדיווחה של מיטק לבורסה על תחילת פעילות פיתוח בתחום בשר חזיר מתורבת וכן בהתאם להערכת קבוצת טיב טעם כי לאור הביקוש הגובר, השימוש בשומן חזיר כחומר גלם צפוי לעלות בשנים הבאות לכדי עשרות טון בחודש בישראל.
1 צפייה בגלריה
מיט-טק בשר מתורבת הדפסה בתלת-ממד
מיט-טק בשר מתורבת הדפסה בתלת-ממד
הדפסת תלת-מימד של בשר מתורבת
(צילום: Meateck)
"פיתוח בשר חזיר מתורבת, אם אכן יצלח, עשוי להרחיב את פוטנציאל השוק של מיטק, שכן בשר חזיר הוא הבשר הנצרך ביותר בעולם", נכתב בהודעת החברה שפורסמה בשבוע שעבר.
לדברי קבוצת טיב טעם, "לטכנולוגיה שבבסיס שיתוף הפעולה המתוכנן, פוטנציאל משמעותי לשפר את זמינות הבשר, לפשט את שרשרת אספקת הבשר ולהציע לצרכנים מגוון רחב של מוצרי בשר חדשים, ברי קיימא".
בשר מתורבת עשוי מרקמות בשר אמיתיות שגודלו במעבדה, מחוץ לגוף בעלי החיים, ונועד להיות תחליף לבשר המגיע משחיטה. ייצור זה מתבצע בתהליכי גידול מבוקרים, אשר מאפשרים את התרבות התאים הללו וכן מיונם לקבוצות שונות (כגון שומן או שריר) במטרה לקבל תוצר דומה בטעם, במרקם ובאיכות לבשר משחיטה.
חגי שלום, מנכ"ל קבוצת טיב טעם, אמר ל-ynet כי "פנינו לייצוא כי בעולם משתמשים בעיקר בשומן חזיר. מדובר בהדפסת שומן שנעשית מתאים אמיתיים מן החי, שעוברים עיבוד, אז זה לא מוצר כשר. אנחנו רוצים להיות יצרנים משותפים לכן אנחנו חותמים על הסכם עקרונות. אחרי כן נתארגן במשך כשנה וחצי ועד תהליך ייצור זה ייקח עוד כמה חודשים. אני מקווה שתוך שנתיים נוכל לספק את המוצר. מדובר בטכנולוגיה ולא רק בשיווק המוצר אז זה תלוי בה".
שרון פימה, מנכ״ל מיטק: "גאים ששחקן כה משמעותי בתעשיית המזון הישראלית בחר במיטק להיות השותפה שלה בתחום הפוד-טק. מכתב כוונות זה הוא צעד ראשון לבחינת האפשרויות להאצת אימוץ מוצרי בשר מתורבתים, זיהוי התנאים להקמת מתקני ייצור והערכת ההזדמנויות הגלומות במוצרי בשר נוספים המונעים על ידי טכנולוגיות גידול התאים מזנים שונים וכן יכולות הדפסת התלת-מימד הביולוגית שלנו".