ענקית הטכנולוגיה אנבידיה הצטרפה אתמול (שני), עם סגירת המסחר בוול סטריט לאפל כשתי החברות היחידות ששוות 3.5 טריליון דולר. שוויה של אפל לפי מחיר המניה הוא 3.6 טריליון דולר, של אנבידיה 3.52 טריליון, ומיקרוסופט, היא החברה השלישית בשוויה בוול סטריט עם 3.11 טריליון דולר.
המניה של אנבידיה עלתה אתמול במסחר בניו יורק ב-4.1%, ונסגרה במחיר שיא של 143.71 דולר. מתחילת השנה קפצה המניה של יצרנית הצ'יפים שמתמחה גם בבינה מלאכותית ב-190%.
2 צפייה בגלריה
אנבידיה
אנבידיה
אנבידיה
(Photo: Nvidia / Reuters)
הפעם הראשונה שהשווי של אנבידיה הגיע ל-3 טריליון דולר הייתה בתחילת חודש יוני האחרון. בחודשים האחרונים המניה ידעה עליות וירידות.
אנבידיה נוסדה ב-5 באפריל 1993 על ידי ג'נסן הואנג, מהנדס חשמל ממוצא טייוואני-אמריקני. החברה החלה את דרכה כשחקנית נישה בתעשיית הגיימינג המתפתחת, כאשר התמקדה בפיתוח וייצור כרטיסי מסך (GPU) למשחקי מחשב.
תחת הנהגתו של הואנג, שממשיך לכהן כמנכ"ל החברה גם ב-2024, עברה אנבידיה טרנספורמציה דרמטית והפכה לאחת החברות המובילות בתחום הבינה המלאכותית. המעבר מהתמקדות בלעדית בתחום הגיימינג לפיתוח טכנולוגיות AI הפך את החברה לאחת המשפיעות ביותר בתעשיית המוליכים למחצה, והיא נחשבת כיום לכוח מניע מרכזי במהפכת הבינה המלאכותית.
בשנת 2016 פתחה אנבידיה את מרכז הפיתוח שלה בישראל, וארבע שנים לאחר מכן רכשה את מלאנוקס תמורת 6.9 מיליארד דולר. לפני חצי שנה אנבידיה רכשה גם את חברת Run:ai הישראלית, שמפתחת תוכנה לניהול יישומי בינה מלאכותית, בסכום המוערך ביותר מ-600 מיליון דולר. חודש לאחר מכן רכשה עוד חברה ישראלית, Deci, שמפתחת פתרון לשיפור הדיוק ומהירות העיבוד של אלגוריתמים, תמורת 300 מיליון דולר.

הבן של הפנר יציל את פלייבוי?

עוד מניה שרשמה זינוק מרשים אתמול בוול סטריט היא זו של פלייבוי, שעלתה ב-15.1%, אחרי שקופר הפנר, בנו הצעיר של מייסד החברה, יו הפנר, הגיש הצעה לרכוש אותה תמורת 100 מיליון דולר, כפול מהשווי שלה לפני המסחר.
הפנר, שכיהן בעבר במשך שלוש שנים מנהל הקריאייטיב של פלייבוי, סיפר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי הוא מעוניין לנהל את החברה כפרטית באמצעות זרוע ההשקעות האישית שלו, וכי הוא מתכוון להיות המנכ"ל שלה.
2 צפייה בגלריה
יו וקופר הפנר
יו וקופר הפנר
יו וקופר הפנר
(צילום: Kathy Hutchins/Shutterstock)
העשור האחרון היה קשה במיוחד עבור פלייבוי, כאשר הירידה בקריאת עותקים מודפסים והתחרות מול תוכן חינמי באינטרנט הובילו לקריסה משמעותית בערך המניה. בשיאו של משבר הקורונה, החברה אף הפסיקה את הדפסת המגזין המיתולוגי.
לאחרונה הודיעה קבוצת פלייבוי על תוכניות לחדש את הוצאת המגזין המודפס במהדורה שנתית שתושק בפברואר 2025, אך המצב הפיננסי נותר קשה. בשלב מסוים איבדה מניית החברה כ-99% מהערך שלה.