מכשירים עובדים חדשים לענף הבנייה: שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף יחד עם צוות מורחב ממשרדו, הגיעו אתמול (ד') לביקור באקדמיה למקצועות הבנייה. מדובר במרכז הכשרה הממוקם בעיר פתח תקווה בו מתבצעת הכשרת עובדים מקצועיים לעבודה בענף הבנייה. צוות האקדמיה סיפר כי במסגרת הביקור "נפגש השר עם ראשי האקדמיה, התרשם מהתוכן המקצועי, שוחח עם הסטודנטים החרדים ובני המיעוטים ואף בירך אותם בדרך צלחה רגע לקראת שילובים בענף הבנייה".
האקדמיה למקצועות הבנייה הוקמה לפני למעלה משנה, בהובלת הקרן לעידוד ופיתוח הבנייה ועד כה הוכשרו במסגרתה מאות עובדים מאוכלוסיות מגוונות כגון חרדים, בני מיעוטים, נכי צה"ל ועוד. במסגרת פעילות האקדמיה נעשים גם מהלכי השמה המאפשרים לעובדים לחדור אל שוק העבודה. בהקמה ותפעול האקדמיה חברו שורה של גורמים מלבד הקרן. בין היתר מדובר בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, התאחדות קבלני השיפוצים, הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות וגם מרכז הבנייה הישראלי.
1 צפייה בגלריה
שר הבינוי והשיכון הרב ח"כ יצחק גולדקנופף מבקר באקדמיה למקצועות הבנייה
שר הבינוי והשיכון הרב ח"כ יצחק גולדקנופף מבקר באקדמיה למקצועות הבנייה
שר הבינוי והשיכון הרב ח"כ יצחק גולדקנופף מבקר באקדמיה למקצועות הבנייה
(צילום: האקדמיה למקצועות הבנייה)
מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח הבנייה, דוד יהלומי, מסר לאחר הביקור: "יחד עם השותפים שלנו נוצרה קואליציה אדירה עם שנים של ניסיון שעובדת בנחישות וברגישות. כבוד עבורנו לארח את השר גולדקנופף ואנו מודים לו ולמדינת ישראל על השותפות על התמיכה בפרויקט המשותף שלנו וביכולת לשנות מציאות דרך הכשרה מקצועית ושילוב בענף הבנייה והשיפוצים".
על פי נתוני האקדמיה, מאז תחילת הפעילות הוכשרו למעלה מ-250 עובדים. במקביל, צופים במרכז ההדרכה כי עד סיום שנת 2023 עתידים לסיים הכשרה והשמה מאות עובדים נוספים.
חגי רזניק, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר ויו"ר האקדמיה למקצועות הבנייה מטעם הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה מספר כי: "האקדמיה לקראת מיזם משותף עם משרד הבינוי והשיכון כשהמטרה היא לרבע את המספרים, ולפתוח תכניות ייעודיות חדשות לקהלים שונים" . עוד על פי רזניק: "ללא השותפים שלנו וללא האקדמיה לא היינו עומדים כאן היום עם מאות עובדים חדשים לענף שנמצא במצוקת עובדים מתמשכת. חשוב לזכור כי כל הכשרה אצלנו מקבלת השמה בקצה ואנו עתידים להכשיר אלפי עובדים בשנה כאשר הדגש הוא על אוכלוסיות מוחלשות ונפלטי מעגל העבודה".