משרד הכלכלה והתעשייה מגביר את ההיערכות לתרחישים של המשך הלחימה או של הסלמה בצפון. לשם כך מינה המשרד שני פרויקטורים: תא"ל במיל' פיני לוי מונה לפרויקטור המשרד לעסקים ולתעשייה בצפון הארץ, ואמיר רוזנטל מונה לפרויקטור לנושא מוכנות משק המזון בחירום. מהמשרד נמסר: "אנחנו ממשיכים בהתאמת המענים לתעשייה ולעסקים בכל גזרת הצפון ושדרוג היערכות החירום של המשרד לאספקת מזון לאזרחים בכל רחבי הארץ".
בשבועות האחרונים איתר, מיפה ופרסם משרד הכלכלה והתעשייה את רשימת מאות סניפי הברזל של רשתות המזון, בכל רחבי הארץ, אשר בכפוף להוראות פיקוד העורף ורשות החרום הלאומית (רח"ל) יהיו פתוחים וזמינים בעת חירום. בתיאום עם רשתות הקמעונאות הגדולות, נבחרו סניפים בהם קיים מיגון, ואספקת חשמל עצמאית ללא תלות ברשת החשמל.
2 צפייה בגלריה
קופסאות שימורים בסופרמרקט
קופסאות שימורים בסופרמרקט
צוות עובדים בסיסי יפעיל את החנויות בחירום
(צילום: Jose HERNANDEZ Camera 51 / Shutterstock.com)
בסניפים אלה נדרשו הקמעונאים להגדיל את המלאים ולהעביר אליהם סחורות מהמרכזים הלוגיסטיים שלהם. כמו כן נדרשו הרשתות להציב בכל סניף ברזל צוות בסיסי של עובדים שיוכלו להגיע כמעט בכל תרחיש לחנויות, לפתוח אותן ולהפעילן. רשימת סניפי הברזל מוצגת על גבי מפה אינטראקטיבית באתר המשרד וניתן למצוא בה את מיקומי הסניפים.
מעבר לכך, בשל האתגרים העומדים בפני משק המזון בנושא שרשרת אספקה במקרה של לחימה עצימה שתכלול אזורים נרחבים בישראל, מונה אמיר רוזנטל לפרויקטור בתחום משק המזון בחירום. רוזנטל שימש עד לאחרונה, ובמשך 23 שנים, כמנהל מערך החירום והרציפות התפקודית של קבוצת שופרסל, ולפני כן כקב"ט מתקנים מסווגים במערכת הביטחון.

2 צפייה בגלריה
אמיר רוזנטל ו תא"ל (במיל') פיני לוי
אמיר רוזנטל ו תא"ל (במיל') פיני לוי
מימין אמיר רוזנטל ותא"ל (במיל') פיני לוי
(דוברות משרד הכלכלה)
תא"ל (במיל') פיני לוי, אשר שימש בעבר כסגן מפקד אוגדת עזה, מח"ט חטיבת מנשה ומפקד מחוז מרכז בפיקוד העורף, יוביל את המהלך כפרויקטור לאתגרים הכלכליים. עם תחילת מלחמת "חרבות ברזל", עלה לוי לצפון למשך מספר חודשים וסייע בגיבוש מערך הכוננות והעלאת מוכנות כיתות הכוננות באזור. האתגר שהוטל עליו על ידי מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב, הוא תיאום וסנכרון בין מגוון הגופים הממשלתיים הפועלים עם משרד הכלכלה והתעשייה עם הרשויות המקומיות ועם גורמי השטח.
מהמשרד נמסר כי "מצב הלחימה בצפון והפינוי של חלק גדול מהתושבים באזור, מצריך פתרונות חדשים על מנת שהתעשייה והעסקים יוכלו להמשיך לפעול גם בימים אלו, ולבסס את הקרקע להמשך הפעילות בחודשים הקרובים". מנכ"ל המשרד ציין כי "מינוי הפרויקטורים הוא צעד הכרחי בימים אלו. ניסיונם הרב ויכולותיהם המוכחות בניהול מצבי חירום, יאפשרו לנו לספק מענה מהיר לצרכי העסקים והתעשייה בצפון הארץ ולשפר את מוכנות משק המזון בחירום".