קרפור, שבשליטת אלקטרה מוצרי צריכה של האחים זלקינד, הפסיקה לדמם ועברה מהפסד לרווח סמלי. הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2024 הסתכם ב-800 אלף שקל לעומת הפסד ברבעון המקביל של 23 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים ההפסד הצטמצם לסך של 46 מיליון לעומת 147 מיליון שקל בתקופה מקבילה ב-2023.
קרפור רשמה גידול של 7.2% במכירות ברבעון, שהסתכמו ב-890 מיליון שקל לעומת 830 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של 2024 עלו ההכנסות ב-13.6%, אבל יש לקחת בחשבון כי לצמיחה תרמה העובדה שהשנה נכללו סניפים שהוסבו לקרפור וסניפים חדשים שנפתחו, שלא פעלו בארבעה חודשים מתוך תשעת החודשים של 2023 (ברבעון ראשון של 2024 החברה הציגה עלייה של 31% במכירות). בחנויות זהות נרשם ברבעון השלישי גידול של 6.2% שתרמו להם גם עליות המחירים.
השיפור הניכר הוא בשיעור הרווח התפעולי שעלה ל-4.2% בהשוואה ל-1.8%, שהגיע לדברי החברה בזכות הגידול במכירות, המעבר לרווח באונליין, עליות מחירים ועיתוי החג. על החברה עדיין רובץ חוב פיננסי נטו (בנטרול הסכמי החכירה של החנויות) המסתכם ב-420 מיליון שקל.
אלקטרה לא מפרטת את הוצאות המימון של קרפור שיש לשער שבריבית של כ-7%, עומדים על כ-30 מיליון שקל בשנה, עוד לפני החזר החוב. התזרים ברבעון השלישי, לדברי החברה, הסתכם ב-120 מיליון שקל לעומת 40 מיליון שקל שנה שעברה. קרפור גם לא מציינת את גודל ההשקעות בחברה.
לצד השיפור במכירות והרווחיות יש סימנים לגידול בעלויות: כמות הסניפים התייצבה ועומדת על 114 סניפים בדומה לסוף 2023, וכמוה שטחי מסחר 171 אלף מ"ר, אבל במצבת העובדים נרשם גידול של 200 עובדים: מספר העובדים כעת עומד על 4,446 מול 4,202 בסוף 2023. לטענת החברה, תוספת העובדים מקורה בגידול בפעילות האונליין, שגרר עלייה במספר המלקטים.
סעיף הוצאות משתנות גדל בכ-5% והסתכם ב-608 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל שהסתכם ב-576 מיליון שקל. דמי השכירות גדלו משמעותית מ-57.5 מיליון שקל ברבעון מקביל לסך של 62 מיליון שקל ברבעון נוכחי - עלייה של 8.5%. כעת בחברה מקווים שקרפור תמשיך להשתפר בתוצאות כדי שתוכל לשאת בעלות הפעלתה, לשרת את החוב וגם להותיר רווח לבעלי המניות.
עלייה של 9% במכירות של אלקטרה מוצרי צריכה
מניית חברת האם אלקטרה מוצרי צריכה הגיבה לדוחות בעלייה של 4.8% במסחר היום בת"א. צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, אמר ל-ynet: "אנחנו גאים בתוצאות. קרפור משפרת חמישה רבעונים את האיבידה שלה, עברה להציג רווח נקי והחוב שלה מצטמצם. לקחנו חברה ממקום שלא האמינו בה ואנחנו משתפרים מרבעון לרבעון ונמשיך להשתפר גם ברבעונים הבאים".
אלקטרה מוצרי צריכה סיימה את הרבעון השלישי עם מכירות של שני מיליארד שקל, גידול של 9% לעומת תקופה מקבילה, שכלל גידול במכירות של כל החטיבות. שיעור הרווח התפעולי עלה מ-4% בתקופה מקבילה ל-5% ברבעון. הרווח הנקי של הקבוצה עלה ב-207% מ-11 מיליון שקל ל-30 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.
מגזר החשמל רשם גידול של 50% בפעילות האונליין לסך מכירות של 83 מיליון שקל ברבעון. החברה עברה לאספקה תוך יום ונהנתה מסגירת אתרים כמו עזריאלי, וואלה שופס וכו'. בתחום המזגנים לא חל גידול במכירות אך נרשם גידול קטן ברווח מ-25 מיליון שקל ל-27 מיליון שקל. מגזר ספורט ופנאי (קולומביה ואדידס) רשם גידול של 98% והרווח שלו ברבעון הסתכם בשלושה מיליון שקל לעומת הפסד של שני מיליון שקל ברבעון מקביל.
ויקטורי: עלייה גם בהכנסות וגם ברווח הנקי
גם ויקטורי הציגה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון. הרשת רשמה עלייה של 11.3% בהכנסות, שהסתכמו ב-693 מיליון שקל ועלייה של 14.6% ברווח הנקי – 15.9 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, למרות זינוק של 52% בעלויות המימון, שהגיעו ל-9.3 מיליון שקל.
בנוסף, המכירות באון ליין ברבעון שלישי הסתכמו ב–5.3% מהמכירות מול 3.5% ברבעון המקביל. ויקטורי מדווחת כי הרחיבה את פעילות האון ליין שלה באמצעות שת"פ עם וולט, תן ביס וכו', ועל כן נרשמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה עליה של 54% במכירות המקוונות שלה.
הנתונים הטובים מגיעים על רקע ביטולי הטיסות לחו"ל שהשאירו ישראלים רבים בארץ, וכן עליות המחירים הכלליות ברשתות המזון.
נכון לסוף הרבעון החברה מונה 67 חנויות ונערכת לפתוח בשנה הקרובה ארבע נוספות בפורמט דיסקאונט בתל מונד, חריש, עפולה ועמק חפר.