מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות מוצרים חדש, יבחן בכל פעם מוצר אחר וייתן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מכונת כביסה מדגם F16105S בנפח 10.5 קילו של LG. מחיר: 5,050-3,190 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מכונת כביסה F16105S בנפח 10.5 קילו של LG
מכונת כביסה F16105S בנפח 10.5 קילו של LG
מכונת כביסה F16105S בנפח 10.5 קילו של LG
(צילום: יח"צ)
יש אמונה כלכלית שאומרת שמוצר יקר הוא לא בהכרח טוב יותר. מצד שני, לא בהכרח אומר שלפעמים כן, והמכונת כביסה של LG בהחלט טובה יותר משמעותית ממכונת הכביסה שהייתה לי ששייכת לחברת "מה שהכי זול בשוק". אבל באנו לבדוק לא רק אם היא יותר טובה מקרש הכביסה המשודרג שלי, אלא האם היא ממש שווה את מחירה הגבוה.
אז ככה, עוד לפני שניכנס לפיצ'רים נדבר על איך הכביסה יוצאת - והיא יוצאת מצויין. אם התרגלתי לכך שכל סבב כביסה הבגד קצת נהרס, אין זה המצב עם המכונה הזו. הבגדים יוצאים נקיים, ריחניים ועם מגע של בגד שכרגע קניתם. הסוד הוא בתוף המכונה ובאינטליגנציה המלאכותית שלה (AI).
קודם כל התוף - בניגוד לתוף במכונה הזולה, הוא אינו מורכב רק מחורים שישפשפו הבגד עליהם, אלא גם מבליטות שמסודרות אסטרגטגית, מנקבים שאינם פשוט סכינים קטנים בולטים, אלא ממש גורם משפשף ומנקה, ומכנפיים פנימיות שמוסיפות ליעילות.
ה"אינטליגנציה" של המכונה מתאפיינת בכך שכאשר אתם בוחרים את סוג הכביסה שתרצו לעשות, השוני לא מתבטא רק בזמן הכביסה, כמה סיבובים יעשו ובטמפרטורה, כי אם גם באיך התוף ינוע ואיך המים יתמלאו.
יותר מכך, אם תבחרו באפשרות של כותנה כללית, המכונה קודם תעשה כמה סיבובים קלים כדי לבדוק איך הבגדים נוחתים, מה משקלם וצורתם, ואז תבחר עבורכם את כמות הזמן האופטימלית, כמות הסיבובים והטמפרטורה. בפעם הראשונה שהשתמשתי בכך הופתעתי שהמכונה הכריזה שתפעל שלוש שעות בשביל ערימת תחתונים וגרביים. עם זאת, בסוף השלוש שעות הכל יצא נקי ונעים ברמה שלא הכרתי. גם ריחות לא נעימים במיוחד המכונה הצליחה להעלים.
מעבר לאינטליגנציה המובנית, יש למכונה כמה פיצ'רים שיעניינו את מי שצריך: PRE-WASH לבגדים מלוכלכים במיוחד, אופציית בגדי ספורט, בגדים עדינים, צמר, כביסה ללא קמטים וטורבו שמוציא כביסה נקייה אחרי 59 דקות.
אופציה חשובה במיוחד להורים היא הכביסה עם אדים - STEAM בשפת המכונה. זו שיטת כביסה המסייעים לחיסול 99% מהאלרגנים ואף מציקנים אחרים, דוגמת קרדית האבק. האדים טובים מאוד גם לטיפול בריחות. הכנסנו כמה בובות של הילד שהיה להם כבר ריח שניתן רק לתאר כפולשני, והם יצאו כחדשים. לא ניחוחות כביסה שמנצחים ריח רע, אלא ממש כל הריחות הרעים פשוט יצאו.
פונקציה שימושית נוספת היא כפתור ה-ADD ITEM. התחלתם כביסה ואז קלטתם גרב שנשכחה בחוץ? לוחצים, המכונה תעלים כמה מים שיש בתוכה ואז תודיע לכם שאפשר לפתוח הדלת ולהכניס.
תוף המכונה גדול במיוחד ומסוגל להכיל 10.5 קילו, אך תודות לעיצוב ייחודי המכונה תופסת את אותו מקום שתפסה מכונת ה-7 קילו הקודמת שלי. מעבר לכך, למי שזה חשוב לו, המכונה יפה מאוד ומשדרגת את איזור הכביסה הדי מכוער בבית.
השליטה בטמפרטורות וסיבובים היא על ידי מסך מגע, התצוגה של הזמן היא בתאורת לד ברורה וכך גם הכפתור שמחווה על התוכנית שבחרתם. הרבה יותר יעיל מהכפתור האנלוגי שהייתי רגיל אליו ותמיד גרם לי לתהות האם אני על 60 מעלות או 40. דלת המכונה עשויה זכוכית מחוסמת, עמידה וחסינה מפני שריטות. התוף והכנפיים הפנימיות עשויים מפלדת אלחלד וחפים מסימני מים, מה שמונע הצטברות עובש במקומות נסתרים.
ניקוי המכונה גם הוא קל ופשוט, כמו ברוב המכונות, אך אופציית ניקוי עצמי של המכונה מבפנים נותנת גם לעניין הזה עוד בוסטר.
הפיצ'ר היחיד שלא ממש שימושי הוא האפליקציה שמגיעה עם המכונה. יש בה עוד כמה אפשרויות כביסה כמו כביסה של בגדי כושר, או כביסת שמיכות, וניתן להפעיל בעזרת האפליקציה את המכונה מרחוק, אבל בעיקר השתמשתי בה כדי לקבל הודעה שהכביסה הסתיימה. זה נחמד, אבל אם בלי אפליקציה המכונה הייתה עולה כמה מאות שקלים פחות, הייתי לוקח.
בשורה התחתונה, כן, המחיר גבוה ומצד שני, כן עושה כביסה ממש מצויין. ולא רק סוג אחד של כביסה, אלא כל מה שתוכלו לחשוב עליו.
פורסם לראשונה: 07:07, 28.10.21