שורה של מכרזי קרקע למגורים ודיור מוגן נסגרו בהצלחה. מדובר במכרזים שפרסמו רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון. שניים מהמכרזים כוללים מגרשים לבניית צמודי קרקע בערים שדרות ואופקים. על אף המלחמה, זכו מגרשים אלו בביקוש קשיח של עשרות מציעים ונסגרו עם הצעות זוכות המשקפות רמת מחירים גבוהה.
צמודי קרקע בשדרות: ביקוש קשיח נרשם במכרז לבניית צמודי קרקע בעיר שדרות. מדובר במכרז שפורסם על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומשרד הבינוי והשיכון אליו נגשו לא פחות מ-25 מציעים שונים. במסגרת המכרז שווקה קרקע המאפשרת בניית 8 צמודי קרקע בשכונת הכלניות, שכונה חדשה הנבנית בצפון העיר. במכרז זכו יותם גדסי ואביחי אזולאי שהציעו כ-4.177 מיליון שקל. דמי הפיתוח עומדים על כ-2.39 מיליון שקל. הזכייה משקפת שווי קרקע בגובה כ-822 אלף שקל למגרש לבניית צמוד קרקע אחד.
צמודי קרקע באופקים: גם באופקים נרשמה תחרות על מגרש לבניית 4 יחידות דיור צמודי קרקע. מדובר במגרש הממוקם בשכונת אפיקי הנחל בעיר אליו הוגשו לא פחות מ-20 הצעות שונות. הזוכה במכרז, חברת אחוזה יזמות ונכסים, תשלם כ-1.62 מיליון שקל. דמי הפיתוח על המגרש עומדים על כ-1.68 מיליון שקל כך שהזכייה משקפת שווי של כ-825 אלף שקל למגרש לצמוד קרקע כולל פיתוח. המגרש ששווק במכרז מיועד למגורים כחלק מתוכנית 'אופקים חדשים' הממוקמת במזרח העיר.
2 צפייה בגלריה
מחיר למשתכן אופקים
מחיר למשתכן אופקים
בנייה באופקים
(צילום: אלכס פוטייבסקי)
דיור מוגן במגדל העמק: חברת רקפת מקבוצת בית ירושלמי זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון לבניית מתחם לדיור מוגן הכולל עד 240 יח"ד בעיר. למכרז הוגשו 2 הצעות בלבד כאשר ההצעה הזוכה עמדה על 1.05 מיליון שקל. דמי הפיתוח במגרש המשתרע על פני כ-4 דונם בשכונה המערבית במגל העמק עומדים על כ-11.6 מיליון שקל. המגרש הוא חלק מתוכנית רחבה יותר לפיתוח ובניית שכונת מגורים חדשה עם קרוב ל-1,700 יחידות דיור. בשכונה שתוקם על שטח כולל של כ-1,441 דונם, ייבנו שטחים למגורים ומוסדות ציבור, פרויקטים למסחר ומשרדים, תשתית דרכים הכוללת גם את פיתוח כביש 75 וגם מתחמי תיירות ונופש.
פרויקט למגורים בקרית אתא: מכרז לבניית 57 דירות בבנייה רוויה בעיר נסגר בהצלחה לאחר שניגשו אליו 5 קבלנים ויזמים. הזוכה היא חברת פ.א פדידה יזום ובניה שהציעה כ-10.75 מיליון שקל על המגרש. דמי הפיתוח עומדים על כ-10.2 מיליון שקל מה שמשקף שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח בגובה כ-369 אלף שקל. נציין כי על פי נתוני המכרז, ההצעה הזוכה הייתה נמוכה משמעותית מגובה השומה של רמ"י על הקרקע שנקבעה על כ-23.2 מיליון שקל. עוד נציין כי המכרז שנסגר כעת בהצלחה הוא הראשון בו הוכרזו זוכים לאחר שורה ארוכה של מכרזי קרקע למגורים שפורסמו בחודשים האחרונים ולא זכו להצעות או שההצעות לא היו בטווח האפשרי לזכייה במכרז על פי כללי רמ"י.

2 צפייה בגלריה
קריית אתא
קריית אתא
קריית אתא
(צילום: shutterstock)
המגרש ששווק הוא חלק מתוכנית 'קרית אתא-מתחם דרומי' המתפרשת על כ-1,530 דונם מדרום לשכונת 'הרקפות' בעיר שעתידה לכלול כ-4,061 יח"ד ו-500 יח"ד של דיור מוגן.