שיפור ניכר בתוצאות שופרסל ברבעון השני, הרבעון בו האחים יוסי ושלומי אמיר הובילו לבדם את הרשת. בין הסיבות: תוכנית ההתייעלות של האחים אמיר שכללה בין השאר פיטורים של יותר מ-100 איש במטה, צמצום הוצאות, עיתוי חג הפסח והצטיידות מוגברת של הציבור בגין המלחמה.
רכישת שופרסל השתלמה לאחים אמיר, בינתיים ועל הנייר: הם רכשו את חלקם ברשת תמורת 1.5 מיליארד שקל, ששווים כיום בבורסה 1.76 מיליארד. גם המשקיעים המוסדיים הגדולים שחוללו את השינוי בבעלות בשופרסל, יכולים בינתיים להתרווח: לפי הדוחות, הרווח הנקי של הרשת זינק ברבעון השני ב-131.5% והסתכם ב-169 מיליון שקל לעומת 73 מיליון ברבעון מקביל אשתקד. עם פרסום הדוחות ותחילת המסחר בבורסה בת"א עולה מניית שופרסל בכ-9%.
1 צפייה בגלריה
יוסי ושלומי אמיר
יוסי ושלומי אמיר
יוסי ושלומי אמיר
(צילומים: אביהו שפירא, מורג ביטן)
הכנסות הקבוצה הסתכמו ברבעון השני ב-3.996 מיליארד שקל, גידול של 7.9% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, בין השאר בגלל עיתוי חג הפסח, שהשנה חל ברבעון השני. בנוסף, המכירות בחנויות זהות עלו בשיעור של כ-8.7% ויש להניח כי עליות המחירים תרמו גם הן לגידול בהכנסות.
הרווח התפעולי של הקבוצה זינק ב-45% והגיע לראשונה מזה זמן רב ל-6.6% מסך כל המכירות לעומת 4.1% ברבעון מקביל, שהיה עדיין תחת ניהולם של היו"ר איציק אברכהן והמנכ"ל אורי ורטמן (במגזר הסופרים בלבד שיעור הרווח התפעולי מהמכירות עמד על 5.9% לעומת 3.4% ברבעון מקביל אשתקד).
לרווח תרמו גם שערוך נכסי נדל"ן ומכירת נכסים לא פיננסים בסכום של 9 מיליון שקל. גם הרווח הגולמי השתפר ברבעון השני והוא מהווה 28.5% מההכנסות לעומת 26.5% מההכנסות ברבעון המקביל ב-2023.
במקביל מכירות האונליין ירדו והם הסתכמו ב-17.5% לעומת 18.2% בתקופה מקבילה אשתקד. בחברה מסבירים זאת בגידול במכירה בחנויות על חשבון האונליין. גם חלקו של המותג הפרטי ירד מסה"כ המכירות ל-26% לעומת 25.7%.
האחים אמיר צמצמו את היקף המותג הפרטי רק לאותם מוצרים שמחזור המכירות שלהם הצדיק זאת. בפרש מרקט, הסופר שהיה בבעלות האחים טרם רכישת השליטה בשופרסל, האחים העדיפו שלא להתחרות בספקים באמצעות מותג פרטי - תמורת דרישת תנאי סחר משופרים מהספקים.
צפו: שופרסל מציגה מהפך
(רלוונט)

החלוקה למגזרים: רשת הסופרים רשמה גידול בהכנסות בסך 7.7% והם הסתכמו ב-3.6 מיליארד שקל. המכירות למ"ר גדלו ב-12.7% ושיעור הרווח התפעולי שלהם עמד על 5.9% לעומת 3.4% ברבעון מקביל אשתקד.
ברשת הפארם Be נרשם גידול במכירות בסך של 10.9%. המכירות בחנויות זהות עלו ב-10.8%, אבל הרווח התפעולי לא השתפר ונשאר על 4 מיליון שקל בדומה לרבעון מקביל. ההכנסות ממגזר הנדל"ן עלו והסתכמו ב-66 מיליון שקל לעומת 63 מיליון ברבעון מקביל אשתקד.