מינויים זכאים של מועדון הכדורגל הפועל תל אביב יקבלו פיצוי בשווי כולל של כמיליון שקל, אשר יינתן על דרך של שובר זיכוי כספי למוצרים בחנות המועדון. מדובר בכדורגל, כובע או צעיף במחירים של 69 עד 99 שקל. כך עולה מהסדר פשרה שאושר ביום חמישי במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד מינהלת המועדון בשנת 2020.
התובענה הייצוגית עסקה בשתי הודעות שנשלחו על ידי הנתבעת למספרי טלפונים של מינויי משחקי הקבוצה וביניהם התובע. בהודעה אחת נכתב: "מוכנים לזה? החולצה הרשמית לעונה 2020/21 זמינה בחנות". בהודעה שנייה: "מחר זה קורה! האקדמיה לכדורגל של הפועל תל אביב נפתחת. יש לכם ילד בגילאי 4-15 ? בואו איתי מחר ( 17/8 ) לאימון ניסיון חינם! מגרש הכדורגל וולפסון - ימים שני ורביעי. ספורטק ת"א צפון - ימים ראשון ורביעי".
1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
התובע טען באמצעות עוה"ד אוהד שמילוביץ ותום שנפ ממשרד שנפ שמילוביץ ושות' כי ההודעות שוגרו ללא קבלת הסכמת הנמען וכי לא ניתנה לנמענים אפשרות הסרה.
הנתבעת דחתה את טענות התובע וטענה באמצעות עו"ד אלי שמעון ממשרד פירט וילנסקי מזרחי כנעני כי פעלה על פי דין. בין היתר טענה הנתבעת, כי אין לראות בהודעות נושא בקשת האישור "ספאם". לשיטתה, מדובר בהודעות לגיטימיות הנשלחות מטעם הקבוצה לאוהדיה, ובפרט למינוייה, אשר מעוניינים בקבלתן, וכי הן נשלחות כחלק מאקט המעיד על חוזקת הקשר שבין הקבוצה לאוהד.
הנתבעת אמנם הודתה כי מנגנון ההסרה מרשימת התפוצה אכן נשמט משתי ההודעות הספציפיות, אך טענה כי הדבר נעשה עקב טעות פקידותית של עובדת מועדון הכדורגל, כאשר זו הייתה הפעם היחידה שבו עשתה שימוש כלשהו במערכת לשליחת מסרונים. בקשת האישור התקבלה על ידי בית המשפט בינואר 2024 ובהמשך הגיעו הצדדים להסדר פשרה שאושר ביום חמישי על ידי השופטת נועה גרוסמן.
כאמור, הצדדים הגיעו להסדר פשרה, מבלי להודות, בדבר הסדרת אופן משלוח דברי פרסומת על ידי הנתבעת ונוסחם, וכן על מתן פיצוי בשווי 1,080,000 שקל אשר יינתן על דרך של שובר זיכוי כספי למוצרים בחנות המועדון של הנתבעת או באתר האינטרנט. עוד הוסכם, כי הנתבעת תשנה את האופן בו היא אוספת הסכמות למשלוח דברי פרסומת, כך דברי פרסומת יישלחו רק למי שנתן לה הסכמה מפורשת ובכתב.
הצדדים ציינו, כי בשל החלפת בעלים במשיבה ובמועדון הכדורגל של הקבוצה, היה קושי לאתר את מלוא הנתונים בקשר עם הודעות הפרסומת שנשלחו בשבע השנים האחרונות. לפיכך, הוחלט כי הפיצוי יוענק על דרך של הענקת שובר אישי למוצרי הנתבעת, לכלל מינויי הקבוצה, בשבע השנים שקדמו למועד מתן ההחלטה, שהם 11,126 במספר, וזאת ללא תלות בשאלה אם מינויי המועדון קיבלו הודעות פרסומת מהנתבעת ו/או אם נתנו לכך את הסכמתם.
עו"ד אוהד שמילוביץ'עו"ד אוהד שמילוביץ'צילום: אוהד פיראן
הנתבעת תשלח למינויי המועדון הזכאים לקבלת הפיצוי הודעת מסרון למספר הטלפון אשר נמסר לה עם רכישת מינוי המועדון, המפרטת כי במסגרת ההסדר הם זכאים לשובר לקבלת אחד ממוצרי הנתבעת האלה, כאמור: כדור כדורגל הנושא את סמל מועדון הפועל תל אביב אשר נמכר בחנויות הנתבעת במחיר מחירון של 99 שקל, כובע של מועדון הפועל תל אביב אשר נמכר בחנויות הנתבעת במחיר של 90 שקל או צעיף רקום הנושא את סמל מועדון הפועל תל אביב בכדורגל אשר נמכר בחנויות הנתבעת במחיר של 69 שקל.
הוסכם, כי מינויי המועדון יהיו רשאים לממש את השובר בחנויות הנתבעת או באתר לתקופה של 12 חודשים ממשלוח המסרון, כאשר כל אחד מחברי הקבוצה יהיה זכאי לשובר אחד.
עו"ד אוהד שמילוביץ, מבאי כוח התובע, מסר בתגובה: "אנחנו מזמינים את כל מינויי הפועל תל אביב בכדורגל בשבע השנים האחרונות לממש את הפיצוי המגיע להם. אנו נמשיך בעבודתנו למיגור תופעת הספאם המטרידה בישראל".
ממועדון הכדורגל הפועל תל אביב נמסר בתגובה: "אוהדי הפועל תל אביב הינם חלק בלתי נפרד מהמועדון. מעולם לא הייתה ולא תהיה כל כוונת זדון בנוגע לפרסומים אשר נשלחים לאוהדי הקבוצה בכל הפלטפורמות. אנו מעניקים את ההטבה הזו בשמחה ובהערכה רבה לאוהדינו הנפלאים".