מסקרן ויפה לסייר בימי החנוכה בירושלים ובבני ברק, אבל לא רק. מה נשאר? להתלבש חם, לבדוק באתרים את ההצעות השונות, להחליט אם מטיילים לבד או בחבורה, וקדימה, אל האור והמתוק.

ירושלים: סיורי חנוכיות וטעימת סופגניות

חנוכיות במחנה יהודה ונחלאות
סיור שמביא את השוק כפי שהוא, באותנטיות קסומה, שמשלבת פסיפס של אנשים, סמטאות, גלריות ומסעדות וכמובן, טעימה של מגוון סופגניות. הסיור מציע גם פגישה עם איש האתרוגים, שרוקח "שיקויים" המשלבים פירות, צמחים ותבלינים, וביקור בחנות שמציעה תבלינים מחממים לחורף. כשיגיע הסיור לשכונת נחלאות, יתקיים שם מסע בעקבות אורות, חנוכיות וסיפורים על מנהגי החג מזווית ירושלמית.
עלות: 135 שקל לכרטיס. הזמנות באתר: יאללה באסטה

חנוכיות בעיר העתיקה

סיור שיתחיל בשער יפו, יעבור דרך הרובע היהודי, ויסתיים מול הכותל. הסיור יציג חנוכיות מיוחדות, יכלול חידונים ושאלות, ויציג היבטים היסטוריים ותרבותיים בגובה העיניים. כולל סופגניה ומשקה מחמם.
עלות: 75 שקל. הזמנות באתר: יאללה באסטה

שירים ונפלאות בתיאטרון אספקלריא

במתחם התחנה
בין 28.11.21 ל־6.12.21 יתקיימו מדי יום במתחם התחנה מופעי תיאטרון ומוזיקה לכל המשפחה בשעות הבוקר והערב, לצד מופעי מוזיקה יהודית בשעות הערב. פרטים: באתר מתחם התחנה.

סדנת ציור לזוגות או ליחידים בעין כרם - חיה וויט

עלות: מ־150 שקל למשתתף.
פרטים וכרטיסים: 054-8030793

הדלקת נרות והכנת זלוביה עם הכורדיה בעין כרם

במהלך ערבי החנוכה, בשעות 17:00-15:00, יכולים להגיע בני כל הגילים לעמק התימנים בעין כרם ולהשתתף באירוע מיוחד בנוסח העדה הכורדית. דליה חרפוף תציג ותגיש, אתם תיהנו.
עלות: 150 שקל למשתתף. פרטים וכרטיסים: 052-6444790

פרסומא דה־ניסא: חנוכיות בבני ברק

מורה הדרך דורון צים מדריך סיור ברחובות בני ברק. הסיור יפגיש את המסיירים עם תרבות הקהילה החרדית על רקע חג החנוכה, שאותו ניתן לחוות בעוצמה בערים חרדיות, המוארות בשלל אורות לצורך פרסומא דה־ניסא: פרסום הנס.
עלות: 99 שקל. פרטים וכרטיסים: www.gobeetravel.com

פעילויות חנוכה בערבה התיכונה

פסטיבל אקו־ארט בכפר האקולוגי צוקים
כל הפעילויות והסדנאות ללא תשלום.
פרטים: www.arava.co.il

לילה במדבר

בן פריטל ממושב עידן משלב בסדנאותיו למידה של מלאכות ומיומנויות עתיקות, ומקיים סיורי לילה במדבר, שבמסגרתם מתקיימים הדלקת אש וזיהוי עקבות של בעלי חיים וצמחים.
עלות: בהתאם למספר המשתתפים, למשך הזמן ולמיקום. להזמנות: 053-6282481
2 צפייה בגלריה
לילה במדבר עם בן פריטל
לילה במדבר עם בן פריטל
לילה במדבר עם בן פריטל
(צילום: טבע הטברים)

תצפיות כוכבים בשמי המדבר החורפיים

אלון גולדשטיין מעין יהב מזמין מטיילים ומבקרים לצפות בגרמי השמיים בשמי המדבר הזרועים כוכבים. מיזם "כוכבים בערבה" מקיים תצפיות כוכבים חווייתיות למטיילים באזור, לאורחי הצימרים ולכל קבוצה שרוצה להכיר את מסתורי השמיים אל האינסוף ומעבר לו.
עלות: 80 שקל למשתתף מגיל 6 ומעלה.
להזמנות: 051-2470365 או "כוכבים בערבה" בפייסבוק

הכול דבש

לכבוד החנוכה מזמינה מועצת הדבש את הציבור ליהנות מפעילויות במכוורות ברחבי הארץ, להשתתף בהכנת נרות מדונג דבורים, חנוכיות ואף סופגניות עם "דבש זני" בטעמים שונים. כל זאת לצד התבוננות בכוורת אמיתית, מפגש עם דבוראים ולמידה על עולמן של הדבורים. מנתוני המועצה עולה, כי צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ־5,500 טון לשנה. בישראל פועלים כיום כ־500 דבוראים, שמטפלים בכ־120,000 כוורות. המועצה מציינת, כי ימי החנוכה הם זמן מתאים לציבור הישראלי לצאת ולתמוך בתוצרת הארץ.
המועצה ממליצה על ביקורים במכוורות מצפון עד דרום, על כולן אפשר ללמוד מאתר מועצת הדבש: www.honey.org.il
2 צפייה בגלריה
   דבש בדבורת התבור
   דבש בדבורת התבור
דבש בדבורת התבור
(צילום: דבורת התבור)

פעילות בערבה:

מיזם "כוכבים בערבה" מקיים תצפיות כוכבים חווייתיות למטיילים בערבה, לאורחי הצימרים ולכל קבוצה שרוצה להכיר את מסתרי השמיים אל האינסוף ומעבר לו.
עלות: 80 שקל למשתתף מגיל 6 ומעלה. להזמנות: 051-2470365, או "כוכבים בערבה" בפייסבוק