ענקית הרהיטית העולמית איקאה מעלה מחירים בממוצע של 9%. הסיבות לפי הודעת החברה הערב (חמישי) הן התייקרות עלויות ההובלה וחומרי הגלם, ובכל מדינה "תיבחן עליית המחירים בהתאם לקשיים בשוק המקומי".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
איקאה הודיעה קודם לכן שהיא חוכרת עוד ספינות, קונה קונטיינרים, ומנסה לשנע סחורות בין מחסנים כדי להתמודד עם הקשיים בשרשרת האספקה. הערב היא הודיעה שהיא נאלצת לגלגל את העלויות אל הצרכנים, ואינה צופה שיפור במצב גם ב-2022.
לפני חצי שנה אמר מנכ"ל איקאה ישראל שוקי קובלנץ ל-ynet: "יהיה לנו הישג ענק לומר שהמחירים לא עלו. זה היעד שלי: לא להעלות מחירים. מסתמן שנגזור על עצמנו שנה שנתיים של ראיית הלקוח כרגע, החלטה לא פשוטה, החלטה כבדה, לא בטוח שבעולם כולו זה יקרה. כמו מדי שנה, חלק מהמוצרים יתייקרו וחלקם יוזלו, אבל בממוצע הכוונה היא שלא תהיה התייקרות".
קובלנץ הוסיף אז: "יש לנו התייקרויות בכל מרכיבי הייסוד של המוצרים: עץ, ברזל, בד. יש התייקרויות במחירי ההובלה שמרקיעים שחקים מ-3,500 דולר למכולה ל-12 אלף דולר כרגע וכן בעיה של ציוד: של מכולות ריקות בעולם. בישראל נמצאות עשרות אלפי מכולות כאלה".
יש לציין כי מחירי איקאה בישראל גבוהים כבר היום בהשוואה למדינות אחרות בעולם.