בשבוע שעבר "ריחפה" מניית נקסט ויז'ן, מפתחת מצלמות מיוצבות למזל"טים ורחפנים, ב-30% נוספים לאחר שדיווחה על גידול בצבר ההזמנות שלה. מתחילת החודש עלתה המניה ב-22.5%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נקסט ויז'ן פיתחה טכנולוגיה הפועלת בתחום לוהט בקרב ממשלות, צבאות וחברות בעלי "צרכים מיוחדים" בתחום המודיעין והביטחון. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מצלמות מיוצבות לכלים אוויריים ללא טייס, כדוגמת מזל"טים ורחפנים, כאשר שם המשחק הוא: ביצוע ביחס למשקל המצלמה. על המצלמה להיות קלה ככל הניתן כדי להאריך את משך השהייה של הרחפן או המזל"ט באוויר. הפטנט של החברה: "מנוע ייצוב תמונה ייחודי, המאפשר לייצב את התמונה בזמן אמת, גם בתנאי טיסה קשים".
2 צפייה בגלריה
רחפן עם מצלמה
רחפן עם מצלמה
רחפן עם מצלמה
(צילום: יח"צ)
במצגת למשקיעים בבורסה, החברה הצהירה כי ביצועיה ביחס למשקל המצלמה "הטובים ביותר בשוק". נקסט ויז'ן יודעת לבצע זום עמוק מכלים בתנועה ועדיין לקבל תמונה יציבה. הטכנולוגיה שפיתחה, הכוללת גם בינה מלאכותית, משפרת את יכולת צילום היעד תוך כדי טיסה ושמירה על יחס משקל.
אחד המשקיעים הוא האלוף במיל' עמירם לוין, שלפני כעשור השקיע בחברה בתחילת דרכה כ-800 אלף שקל, ששווים כיום קרוב ל-40 מיליון שקל. מדובר בחברה שהונפקה לראשונה ביולי 2021 לפי שווי של 400 מיליון שקל. כיום שווי השוק של החברה עומד על כ-552 מיליון שקל.
מצלמה של נקסט ויז'ןמצלמה של נקסט ויז'ןצילום: יח"צ
יש לציין כי נקסט ויז'ן מתמודדת עם אתגר טכנולוגי, שנהפך מורכב יותר ככל שהדרישות לזום גדלות והצורך לייצר מצלמה קטנה וקלה גובר. החברה טוענת שהיא מזהה התרחבות של שימוש במצלמות על גבי רחפנים גם בשוק האזרחי, למשל לבדיקת תקינות של להבי טורבינות כוח, קווי מתח, אבטחת קווי נפט וכו'. מצלמות החברה מאפשרות תצפית מסביב לשעון, 24/7, כולל מצלמות יום ולילה מיוצבות, אביזרים נלווים, תוכנות הפעלה ויכולות בינה מלאכותית.
יו"ר החברה, חן גולן, אמר בעת ההנפקה כי החברה משקיעה בפיתוח מצלמות בעלות יכולת בינה מלאכותית המאפשרת ללקוח להגדיר את מטרת הצילום ולמצלמה לזהות כלי רכב ואנשים, כך שניתן יהיה לבנות מערכת רובוטית אווירית שתשלח התרעה לחדרי הבקרה ותחסוך מעקב שוטף של תצפיתנים מוקדנים. החברה מעניקה פתרון למגוון צרכים עבור חברות המייצרות כלים קרקעיים ומוטסים הזקוקים למערכות אופטיות בעלות זום מייצב. לכן, אחד הלקוחות הגדולים של החברה היא חברת אלביט.
גולן אמר ל-ynet כי "בעולם שלנו, נושא המשקל של המשא קריטי. המצלמות שלנו שוקלות מ-115 גרם עד 640 גרם. ביצועים שאנחנו מביאים עם מצלמה ששוקלת 125 גרם, המתחרים מספקים עם מצלמה במשקל של כ-600 גרם. אנחנו לא מוכרים מצלמות אלא פתרון צילומי, כולל המצלמה, החיבוריות והאפליקציות. השוק האזרחי בחיתוליו, רובנו בשוק הצבאי. לדעתנו שוק האבטחה הוא הבא שייכנס לתחום. כיום, עולם המצלמות בתחום הצבאי חזק מאוד. עולם הרחפנים והמצלמות התפתח במספרים דו-ספרתיים. הצורך לזהות כל הזמן מה קורה ולפעול - חיוני. מזל"טים ורחפנים מתאבדים זה שוק מאוד חזק".
נקסט ויז'ן, שנוסדה ב-2009 על ידי חן גולן ובוריס קפיניס, מעסיקה 30 עובדים ופועלת ב-34 מדינות. מאז הונפקה, היא מוגדרת כחברת צמיחה. במחצית הראשונה של השנה מכרה מעל 7 מיליון דולר והרוויחה 2.5 מיליון דולר, מה שהופך אותה לחביבה על משקיעים שקצת הצטננו מחברות חלום שמפסידות והדו"חות הכספיים שלהן מלוות בהערת עסק חי. נקסט ויז'ן צופה הגדלה של המחזור ב-70% עד 100% כל שנה. לאחרונה, נכנסה גם לשוק האמריקני.
במצגת למשקיעים, שפורסמה בשבוע שעבר, דיווחה על עלייה בצבר הזמנות שלה, שמסתכם ב-10 מיליון דולר ל-12 החודשים הקרובים. עם זאת, יש לציין את הסיכון הקיים בתלות של החברה, בינתיים, בלקוח משמעותי אחד - אלביט.
הערה: שערי המניות המוצגים נמסרו ל-ynet באדיבות הבורסה לניירות ערך בתל אביב, אשר אינה מתחייבת לשלמותו, עדכניותו או נכונותו של המידע. התנודות מתייחסות רק למניות הנסחרות בסדרת מדדי הרימון, הכוללת את המדדים הבולטים בלבד, ולא לכל המניות בבורסה. אין לראות במידע או בחלק ממנו משום מצג, התחייבות, המלצה או עצמה לנהוג בדרך זו או אחרת.