התעשייה האווירית מציגה שוב שיא חדש ברווחים ברבעון השני, על רקע מלחמת חרבות ברזל ואי השקט העולמי: הרווחים ברבעון השני של 2024 גדלו בכ-115% לכ-159 מיליון דולר בהשוואה לכ-74 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, וכ-135 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024. במכירות נרשם גידול של כ-13% והן הסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-1.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. צבר ההזמנות ברבעון השני גם הוא שוב בשיא כל הזמנים ועומד על 22 מיליארד דולר.
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2024 גדל לכ-163 מיליון דולר, המהווים כ-11% מהמכירות, בהשוואה לרווח תפעולי של כ-88 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, המהווים כ-7% מהמכירות. גם ברווח הגולמי חל גידול ברבעון השני, לכ-281 מיליון דולר, המהווים כ-20% מהמכירות, בהשוואה לכ-215 מיליון דולר, המהווים כ-17% מהמכירות, ברבעון המקביל אשתקד.
1 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)
בחלוקה למגזרים, החטיבות הצבאיות מכרו 1.6 מיליארד דולר בהשוואה ל-1.079 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 11%. מהחלוקה הפנימית של החטיבות הצבאיות עולה כי חטיבת טילים וחלל, המייצרת את מערכת החץ שנכנסה לפעילות מבצעית לראשונה במלחמה, היא בעלת המכירות הגדולות ביותר - 614 מיליון דולר, יותר ממכירות אלתא - יצרנית המכ"מים, ויותר מחטיבת התעופה העוסקת בייצור מטוסי מנהלים והסבת מטוסים.
היצוא לחו"ל ברבעון השני הסתכם ב-69% מסך כל המכירות ועמד על 973 מיליון דולר - עלייה של 27% ביחס לרבעון מקביל אשתקד. סך כל המכירות לצה"ל ברבעון השני הסתכמו ב-447 מיליון דולר ומהוות כ-32% מסך כל המכירות. רוב המכירות בישראל מתבצעות מחטיבת הטילים והחלל - יצרנית החץ.
בסיכום המחצית הראשונה של השנה, זו הייתה הטובה ביותר של התעשייה האווירית עד כה, שסיימה עם רווח נקי בסך 294 מיליון דולר בהשוואה ל-165 מיליון דולר מחצית המקבילה - עלייה של 78%. המכירות בחציון הסתכמו ב-2.8 מיליארד דולר - עלייה של 12%.
חברת דירוג האשראי מעלות S&P אשררה את דירוג האשראי המקומי של התעשייה האווירית לדירוג המקסימלי של AAA ואת דירוגה הבינלאומי של החברה ל-A, שניהם עם צפי יציב.
יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ: "התוצאות העסקיות של התעשייה האווירית הן סיבה לגאווה עבור אזרחי ישראל כולם. אנו ממלאים בחרדת קודש את משימתנו הלאומית למען ביטחון המדינה, ולצד זה מוודאים כי הרצף העסקי לא ייפגע והפעילות מול לקוחותינו תישמר ותחזק את מעמדה של ישראל בעולם. המספרים העולים מן הדו"חות החציוניים מספרים סיפור ישראלי על מצוינות ללא פשרות שמביאה כ-150 מדינות בעולם לבחור במערכות התעשייה האווירית".
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "התוצאות הכספיות של החברה נמצאות בשנים האחרונות בעלייה מתמדת והן משקפות את העשייה המשמעותית ורחבת ההיקף גם מול מערכת הביטחון הישראלית וגם מול לקוחותינו בחו"ל, כפי שבא גם לידי ביטוי בחתימה על חוזים רחבי היקף, המגדילים באופן משמעותי את צבר ההזמנות של החברה. התעשייה האווירית רואה ערך עליון בשמירת המובילות הטכנולוגית של מדינת ישראל, ולנוכח נחיצות זו, הגדלנו ברבעון הנוכחי את ההשקעה במחקר ובפיתוח של טכנולוגיות מתקדמות אשר מספקות מענה לדרישות הלוחמים בשטח ולפיתוח מוצרי העתיד של החברה. מאז פרוץ המלחמה, לקחו מערכות החברה חלק משמעותי בפעילות המבצעית בכלל הזירות באוויר, בים, ביבשה ובחלל".