אכזבה לראשי שופרסל היוצאים, איציק אברכהן, היו"ר לשעבר ואורי וטרמן, המנכ"ל לשעבר: אסיפת בעלי המניות של שופרסל לא אישרה את מענק הפרישה המיוחד שהיו אמורים השניים לקבל עם פרישתם הכפויה מהרשת, בעקבות כניסתם של הבעלים החדשים האחים אמיר.
הדחייה של בעלי המניות הגיעה די בהפתעה, שכן לאחרונה הוחלט לקצץ במחצית את סכום המענקים, וזאת בעקבות חוות דעת שלילית שקיבלו המשקיעים המוסדיים מחברת "עמדה" שהתנגדה לסכום המקורי. כך, אברכהן היה אמור לקבל 2.5 מיליון שקל לאחר הקיצוץ (מ-5 מיליון שקל בהצעה המקורית), ואילו המנכ"ל וטרמן היה אמור לקבל 1.6 מיליון שקל (במקום 3.2 מיליון שקל במקור).
1 צפייה בגלריה
אורי וטרמן (מימין) ואיציק אברכהן
אורי וטרמן (מימין) ואיציק אברכהן
אורי וטרמן (מימין) ואיציק אברכהן
(צילומים: אביגיל עוזי, אלעד גוטמן)
כזכור, את המענקים המיוחדים יזמו האחים אמיר בסמוך לכניסתם כבעלי השליטה בשופרסל, והוא נועד כדי לאפשר פרישה "ברוח טובה" של השניים, וכניסה "חלקה של האחים שמשמשים כעת כמנכ"לים משותפים.
כבר כאשר נודע על המענקים הנדיבים נשמעה עליהם ביקורת, משום שגם בלעדיהם השניים יוצאים עם חבילת פיצויים מכובדת, בהתאם לחוזה ההעסקה שלהם. אברכהן יקבל כ-7.5 מיליון שקל, בנוסף לשכר מלא לשישה חודשים, פיצויים וכו', ווטרמן שקיבל גם שכר ייעוץ עבור ארבעת חודשי ה"ליווי" של האחים יקבל כ-5.7 מיליון שקל. זאת, לאחר שהסכים לדחות את פרישתו במעט כדי לחפוף את האחים למשך תקופה נוספת שהסתיימה לאחרונה.
אי-אישור המענקים היום באסיפת בעלי המניות הפתיע, משום שהאסיפה נדחתה כבר פעמיים במטרה להגיע להסכמות, כאשר בתקופה הזאת האחים אמיר ניהלו מגעים עם שאר בעלי המניות ובמסגרתם קיצצו בחצי את המענקים. ככל הידוע האחים אמיר הצביעו בעד מתן המענק המקוצץ לפורשים.