חברת ישראייר, שבשליטת רמי לוי וחיים שלום, פירסמה היום (ד') את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי. החברה רשמה הפסד נקי של כ-9 מיליון דולר, זאת לעומת רווח של כ-11 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2019 והפסד של כ-3.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הגידול בהפסד הרבעוני נובע, בין השאר, מהפרשות חד-פעמיות בהיקף של כ-4 מיליון דולר בגין הוצאות ארגון מחדש והקטנת מצבת העובדים, וכן בשל הפסקת החל"ת לענף התעופה בתחילת הרבעון וקליטה מחדש של עובדים, שהתפרצות הקורונה המחודשת שיבשה את הנחיצות של חלקם. מצבת כח האדם הגיעה לכ-320 עובדים, בהשוואה לכ-500 עובדים בתקופה המקבילה בשנת 2019.
1 צפייה בגלריה
מטוס של ישראייר
מטוס של ישראייר
ישראייר
(צילום: מוני שפיר)
כמו כן, ישראייר הגדילה הפרשות לחובות מסופקים, לאור התמשכות המשבר והגידול בסיכון הענפי. החברה עברה ברבעון השלישי להפסד תפעולי של 1.9 מיליון דולר לעומת רווח של 900 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. יתרות המזומנים בקופת החברה, בתום הרבעון השלישי, הגיעו לכ-30 מיליון דולר. מאידך, הכנסות החברה הוכפלו ל-40 מיליון דולר לעומת 20.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עדיין מדובר בירידה של 65% לעומת הרבעון המקביל ב-2019, טרום הקורונה.
בישראייר מציינים כי "קריאת ראש הממשלה בסוף יוני, שלא לטוס לחו"ל ולא להזמין טיסות לחו"ל, הביאה לעצירת הזמנות הלקוחות ופגעה אנושות בהיערכות התפעולית והשיווקית לעונת הקיץ". מהחברה נמסר כי היא "ממשיכה במגמת השיפור והצמיחה במדדים התפעוליים על רקע העובדה שאימצה גישה שונה בהתמודדות עם משבר הקורונה, לפיה פעילות החברה לא פסקה מלכת, והיא ממוקדת בחזרה מהירה לנתוני התפעול של שנת 2019. החברה צופה כי ברבעון ה-4 תציג פרמטרים תפעוליים דומים לפעילות בשנת 2019 ותגדיל את הרווחיות הגולמית".
לדברי אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, "הנקודה החיובית היא שמתוך הפסד של 9 מיליון דולר, מקורם של 7 מיליון דולר בהוצאות פחת והפרשות חד-פעמיות. כך שבהיבט התזרימי, החברה שמרה על יציבותה הפיננסית".

מאמצים להנפקת החברה

בעלי השליטה בישראייר ממשיכים במאמצים להנפיק את החברה, למרות החשש מפגיעה חוזרת בתעופה בגלל וריאנט הקורונה החדש, והשבוע הגישו תשקיף לבורסה לני"ע. החודשיים האחרונים (ספטמבר ואוקטובר), שבהם ישראלים רבים טסו לחו"ל, הפיחו בהם תקווה לגבי הצלחת ההנפקה, שהתעכבה עקב התהפוכות בשוק התעופה והתיירות, ושוויה עודכן בינתיים מ-400 מיליון שקל ל-300 מיליון שקל (נתון לשינוי של מצב התעופה).
בשלב הראשון, החברה תבצע הנפקת זכויות ותגייס 40 מיליון שקל להחזרת חובה של בי גי' איי השקעות בסך 33 מיליון שקל, אותה נטלה לרכישת ישראייר. בעוד מספר חודשים תתבצע ההנפקה לציבור, שאחריה ניתן יהיה לאחד את דו"חות ישראייר ובי ג'י איי השקעות, שבאמצעותה רכש לוי את השליטה בישראייר.