תושבים במועצות האזורית חוף אשקלון ושער הנגב סובלים בחודשים האחרונים מהפסקות חשמל חוזרות ונשנות, שלדבריהם הסבו עשרות מקרים של נזקים למוצרי חשמל שנאמדים בעשרות אלפי שקלים.
כך למשל הלילה: לפחות ארבע פעמים החשמל קרס למשך מספר דקות וגרם לנזקים. גם שלשום התופעה חזרה על עצמה וכן בסופ"ש האחרון גם באמצע היום. התושבים הזועמים מדווחים כאמור על נזקים כבדים למוצרי חשמל וכעת מתכננים לגבש תביעה נגד חברת החשמל. לדברי התושבים, כשניסו לברר את פשר המקרים נאמר להם שמדובר בתקלה חוזרת בקו מתח ראשי.
תושבת אחד היישובים סיפרה: "הלילה זה כבר היה מוגזם. החשמל לא הפסיק לקרוס ולחזור וחוזר חלילה. ככה במשך שעתיים בערך. כאילו מישהו יושב על השאלטר ומשחק איתו מטה מעלה. זה מצב בלתי נסבל והוא חוזר על עצמו כמעט מדי יום. המקרר שלי נהרס ואין לי ביטוח עליו כי הוא נגמר. אף אחד לא נותן תשובות, צלצלתי לחברת החשמל, פתחתי קריאה אבל זה לא מענייו אותם. כמעט בכל בית בישוב נגרם נזק למכשירים".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet.

1 צפייה בגלריה
שער הנגב
שער הנגב
שער הנגב
(צילום: רועי עידן)
מאחר והתקלה לא סודרה ולטענת הישובים חברת החשמל לא מספקת תשובות, הנהגות הישובים המליצו לתושבים לנתק מכשירי חשמל רגישים בלילה.
במועצה האזורית חוף אשקלון אמרו כי ביום רביעי שעבר התקיימה פגישה במועצה האזורית חוף אשקלון, בראשות ראש המועצה איתמר רביבו יחד עם עובדי ובכירי חברת חשמל, שהציגו למועצה את הפעולות שכרגע בביצוע ותכניות להמשך. הפגישה התקיימה יחד מנכ"ל המועצה דורון בן שלומי, מנכ"ל החברה הכלכלית רונן לבנה ונציגי היישובים יד מרדכי ונתיב העשרה. בפגישה דנו על הרחבת קווים במקומות שבהם ישנם עומסים, וחידוש תשתיות ישנות. בפגישה סוכם שמעבר לכך, יתקיים בקרוב מפגש תושבים שבמהלכה ישמיעו התושבים את טענותיהם.
נזכיר כי בתחילת החודש גל חום הוביל להפסקות חשמל נרחבות בכל הארץ, שלאחריהן היו חילופי האשמות בין חברת חשמל לחברת ניהול המערכת נגה בנוגע לגורמים, ומנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר טען כי החלטתו לתעדף יישובים דתיים שלא נותקו מהחשמל על פני יישובים חילוניים, הייתה נכונה.
מחברת חשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל פועלת באופן שוטף לשיפור ושדרוג רשת החשמל באיזור, גם בימים אלה. אנו מודעים למצב רשת החשמל ונמצאים בקשר ישיר עם ראשי הרשויות במרחב ומעדכנים אותם בעשייה ובשדרוג הקווים, שנעשו מיידית לאחר הפגישה אתם. בנוסף, בימים אלה חברת החשמל מבצעת עבודות גיזום ובדיקה בקווים האמורים על מנת לבצע עבודות תחזוקה ומניעת הפרעות חוזרות ונשנות. החברה מתנצלת על אי הנעימות ועושה כל שניתן על מנת לספק חשמל זמין ואיכותי לתושבים. באשר לנזקים, שמורה ללקוחות הזכות לפנות לחברת החשמל עם פרטי האירוע והנזק, תלונתם תבדק ותטופל בהתאם".