אלפבית, חברת האם של גוגל, דיווחה על תוצאות מעל התחזיות ברבעון השלישי של 2024, בזכות צמיחה ‏יציבה בפעילות הפרסום הדיגיטלי וזינוק בביקוש לשירותי הענן המונעים מבינה מלאכותית. בעקבות זאת, ‏מניית החברה עלתה ב-3% במסחר המאוחר.‏
הכנסות הפרסום הדיגיטלי – המהוות את החלק הארי בהכנסות אלפבית – עלו ל-65.85 מיליארד דולר, ‏בהשוואה ל-59.65 מיליארד דולר ברבעון המקביל. ההכנסות מפלטפורמת הענן של גוגל צמחו ל-11.35 ‏מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים, שעמדו על 10.86 מיליארד דולר.‏
1 צפייה בגלריה
סונדר פיצ'אי מגיע לבית המשפט
סונדר פיצ'אי מגיע לבית המשפט
מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי
(צילום: Jose Luis Magana/AP)
סך ההכנסות עלה ב-15% ל-88.27 מיליארד דולר בתקופה שבין יולי לספטמבר, בעוד האנליסטים צפו ‏בממוצע הכנסות של 86.3 מיליארד דולר, על פי נתוני ‏LSEG‏.‏
עם זאת, מנוע החיפוש של גוגל ופלטפורמת הווידאו YouTube רשמו האטה בקצב צמיחת ההכנסות זה הרבעון השני ברציפות, מה שמצביע על קשיים בפעילות הפרסום של החברה.
אלפבית דיווחה על הכנסות פרסום כוללות של 65.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי, עלייה של 10.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אולם ירידה בקצב הצמיחה ביחס לרבעון השני (11.1%).
אלפבית דיווחה על רווח של 2.12 דולר למניה, גבוה מהערכות האנליסטים לרווח של 1.85 דולר למניה.‏ עם זאת, מניית החברה ירדה בכ-11% משיאה ביולי, על רקע התמודדות החברה עם הפסדים בכמה תביעות של הגבלים עסקיים וחששות מתמשכים מפני פגיעה בליבת העסקים שלה בשל התחרות מצד צ'אט-בוטים מבוססי בינה מלאכותית.
על פי נתוני Emarketer, נתח השוק של גוגל בתחום מודעות החיפוש צפוי לרדת אל מתחת ל-50% בשנה הבאה בשל תחרות גוברת מצד אמזון וחברות אחרות.