שינוי מגמה מרתק מתרחש בימים אלה בענף המשרדים המקומי. חברות הייטק מובילות, שבעבר העדיפו להישאר במרכז תל אביב, מגלות עניין הולך וגובר בפארקי תעסוקה חדשניים מחוץ לעיר, באזורי תעסוקה חדשים, מתחדשים ומתפתחים, הנמצאים קרוב יותר למקום מגוריהם של העובדים או הסמוכים לתחנות רכבת ואמצעי הסעת המונים. אינפיניטי פארק רעננה, שבנו החברות ריט 1 וס.ע.ן זהב, הוא מהמיזמים הבולטים והמבוקשים ביותר בקרב חברות אלה. הפארק מציע את התשתית האופטימלית לצמיחה ופריחה עסקית.
2 צפייה בגלריה
אינפיניטי פארק רעננה
אינפיניטי פארק רעננה
אינפיניטי פארק רעננה
(הדמיה: אלפא פרויקטים)

המיקום האסטרטגי והנגישות יוצאת הדופן הם מהיתרונות הגדולים של אינפיניטי פארק: הוא ממוקם בצומת רעננה דרום, בלב משולש הערים רעננה, כפר סבא והוד השרון, על הצטלבות של צירים מרכזיים, כמו כביש 4 וכביש 531, המאפשרת גישה קלה עם רכב אל ומהפרויקט. אך על כל אלה עולה היתרון של הקרבה לתחנת הרכבת רעננה דרום, הממוקמת ממש בפתח המתחם, ולמסוף אוטובוסים מרכזי הנמצא בסמוך.
"הקרבה והחיבור לרכבת היו שיקול מרכזי בבחירה לעבור לכאן", מסבירה טל רז, מנהלת הסייט בישראל ו־IVP פרודקט פרו בחברת ZoomInfo. "יש לנו עובדים שמגיעים מבאר שבע, חיפה ותל אביב. ככה נוכל לתת להם פתרון תחבורה נוח ויעיל".
גם עבור חברת HPE הנגישות לרכבת היוותה שיקול משמעותי. "מיקום הבניין וקרבתו ללקוחות, לשותפים ולדרכי גישה היו בין השיקולים העיקריים בבחירה", אומרת דלית טסל, מנהלת השיווק של HPE ישראל.

מתחם עסקים מפנק ומזמין

לא רק המיקום והנגישות הופכים את אינפיניטי פארק ליעד מועדף. מדובר במתחם ייחודי, המשלב מבנים מרשימים - החל במגדל חדיש ומפואר בן 30 קומות, דרך קמפוס בנייני משרדים שנבנו מחדש ("retrofit"), ועד לבניין הפלאזה שעובר בימים אלו שיפוץ יסודי.
הפארק מציע מגוון רחב של שירותים ומתקנים לשעות העבודה והפנאי, לרווחת העובדים. שדרה מרכזית אורבנית חוצה את הפרויקט, ולאורכה שפע מסעדות, בתי קפה, חנויות ובתי עסק. לרשות העובדים והמבקרים עומדים גם אמפי תיאטרון בן 300 מושבים, אודיטוריום עם 300 מקומות, מועדון כושר, פארק ירוק ומטופח בן שישה דונם, אינספור חניות ועוד.
"באינפיניטי פארק אנחנו מקבלים מתחת למשרד מגוון רחב של מסעדות לצד שירותים שהעובדים זקוקים להם בזמינות מיידית, משהו שהיה חסר לנו במתחם הקודם, שם הרגשנו מבודדים והסתמכנו בעיקר על משלוחים", אומרת טל רז מ־Zominfo, "העובדים שלנו פשוט הולכים ליהנות מכל מה שיש להציע כאן".
התכנון האדריכלי של הפארק מספק לעובדים שהייה במבנים מתקדמים, שתוכננו למצוינות ומאופיינים בהיקף רחב של שירותים ומתקנים איכותיים. המגדל החדש, הגבוה באזור השרון, מתנשא לגובה 30 קומות עם שטח כולל של 60,000 מ"ר, תוכנן בסטנדרטים הגבוהים ביותר. כל קומה מתפרסת על פני 2,000 מ"ר ומאפשרת גמישות מרבית בחלוקת החלל ובעיצובו.
בנייני הקמפוס עברו מהפך, כשפורקו עד רמת השלד, ונבנו מחדש, תוך הוספת רכיבים חדשים ומתקדמים. תכנון המבנים התבצע על ידי משרד האדריכלים הנודע יסקי מור סיון, ואת פנים הבניינים עשו משרד "אלטר אדריכלים". גם בניין הפלאזה זכה למתיחת פנים מקיפה, עם קילוף פנימי - "Retrofitting", מוחלט וחידוש כל המערכות והחללים על ידי סטודיו EN.
2 צפייה בגלריה
משרדי חברת HPE באינפיניטי פארק
משרדי חברת HPE באינפיניטי פארק
משרדי חברת HPE באינפיניטי פארק
(הדמיה: אלפא פרויקטים)

"יש השקעה גדולה מאוד באקוסטיקה ובבידוד", מספרת טל רז. "גם כשאתה יושב בעמדה פתוחה, אתה מרגיש כאילו אתה במשרד פרטי ושקט". החברה גם הקפידה על יצירת חללים מגוונים המותאמים לאופי העבודה המשתנה, כמו אזורים שקטים, פינות עבודה שיתופית וחדרי ישיבות מרווחים.
בתכנון הפרויקט הודגשה סביבת עבודה חדשנית, שמטפחת את העובד, תוך חשיבה מעמיקה על צרכיו ורווחתו. "אנחנו אוהבים מאוד את רעננה, כי יש כאן אוכלוסייה יותר מבוגרת ומנוסה, עם משפחות ויציבות", אומרת טל רז. "חשוב לנו להעניק להם סביבת עבודה שתתאים לשלב בחיים שבו הם נמצאים."

מודל ייחודי של איזון וגמישות

גם בחברת HPE ישראל, שנכנסה לפארק, הושם דגש רב על עיצוב אזורי עבודה מפנקים ונעימים. "יש קפיטריה שמאפשרת לעובדים לשבת, לאכול, להיפגש וליהנות", מתארת דלית טסל. "יש גם הרבה אור טבעי, צמחייה ושטחים פתוחים שיוצרים הרגשה של מרחב".
בעידן שבו עובדים מחפשים גמישות ואיזון בין העבודה לבית, אינפיניטי פארק הוא מודל ייחודי. המתחם מתוכנן כדי לתת מענה לשילוב העבודה ההיברידית, הכוללת עבודה מהבית לצד התכנסות במשרד. מטרתו היא באמת להפוך את יום העבודה לחוויה נעימה ופרודוקטיבית.
מעדויות של בכירי החברות שנכנסות למתחם, עולות מגמות העתיד של עולם העבודה. דבריהם מציירים תמונה של פרויקט פורץ דרך, שממחיש את המגמות החדשות בענף התעסוקה. "אנחנו עדים היום לשינוי בדרישות של חברות הייטק ועסקים בכל הקשור לסביבת העבודה", אומרת נטלי מרשל, נציגת הבעלים באינפיניטי פארק. "יש דגש גדול הרבה יותר על רווחת העובדים, סביבה בריאה ועל קיימות ויצירת אקוסיסטם עסקי מלא". לדבריה, פרויקטים כמו אינפיניטי פארק הם העתיד. הם עונים באופן מקיף לצרכים המשתנים של עולם התעסוקה, עם חשיבה מחודשת על אופי המשרד. "זו באמת הזדמנות להגדיר מחדש איך צריכה להיראות סביבת עבודה וליצור מרחב שבו העובדים והחברות יכולים לצמוח ולשגשג, מסכמת מרשל.
ואכן, נראה שאינפיניטי פארק הוא סנונית ראשונה בענף, שמובילה שינוי בתפיסת מקום העבודה. השילוב של מיקום אידיאלי, מתקנים מפנקים, עיצוב חדשני וחשיבה על צורכי העובד, הופך אותו למודל לחיקוי. סביר, שחברות רבות נוספות יימשכו לפארקים דומים בשנים הבאות, ויחד יעצבו את עולם העבודה העתידי.