מרתה תובעת את נטפליקס. אישה שטוענת שעליה מבוססת הדמות בסדרה המצליחה "אייל קטן" של נטפליקס תובעת את ענקית הסטרימינג על הוצאת דיבה ודורשת 170 מיליון דולר פיצויים. בפייננשל טיימס דיווחו כי התובעת היא פיונה הרווי, ולטענתה התוכנית הכפישה את שמה "בהיקף ובעוצמה חסרי תקדים".
התוכנית כוללת שבעה פרקים ונוצרה על ידי הקומיקאי הסקוטי ריצ'ארד גאד. היא עוקבת אחר מערכת היחסים שלו עם מטרידנית בשם מרתה. לפי התביעה, שהוגשה בבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס, דמותה של מרתה מבוססת על הרווי, והתוכנית הפיצה "שקרים קשים" עליה.
1 צפייה בגלריה
מתוך "אייל קטן"
מתוך "אייל קטן"
מתוך "אייל קטן"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

"השקרים שהנאשם סיפר על הרווי ליותר מ-50 מיליון אנשים ברחבי העולם כוללים את הטענה שהיא הורשעה פעמיים בהטרדה ונידונה לחמש שנות מאסר, ושהרווי תקפה מינית את גאד", נכתב בתביעה. "נטפליקס סיפרה את השקרים האלה ולא הפסיקה כי זה היה סיפור טוב יותר מהאמת, וסיפורים טובים יותר מרוויחים כסף".
הסדרה זכתה להצלחה בנטפליקס עם מיליוני צפיות. גאד אמר בריאיון לוואניטי פייר כי הסדרה מבוססת על אירועים אמיתיים, אך שמות הדמויות ופרטים אחרים שונו. מעריצי התוכנית עקבו אחר הרמזים והם שחשפו כי הדמות מבוססת על הרווי.
בריאיון ל-BBC אמרה הרווי כי היא בטוחה שתזכה בתביעה. "אין לי ספק, אחרת לא הייתה עושה את זה". עוד הוסיפה כי לא שלחה לגאד 41 אלף מיילים והשאירה לו הודעות קוליות באורך כולל של 350 שעות, כפי שנטען בתוכנית. "שום דבר מזה לא נכון, לא שלחתי לו שום דבר".
מנטפליקס נמסר כי בכוונתם "להגן בעוז נגד ההאשמות ולעמוד לצד זכותו של ריצ'ארד גאד לספר את סיפורו".