הישראלים שיוצאים בחודש השיא של חופשות השנה בחו"ל יחסכו כסף באירופה. האירו ממשיך לצנוח לקרבת שער שפל היסטורי (3.41 שקל), והיום (רביעי) הוא שערו היציג נקבע על 3.4308 שקלים, ירידה של כ-0.5% לעומת שערו אתמול.
במקביל, שער הדולר נותר כרגע יציב על 3.366 שקלho, לאחר שרשם ירידה של כ-4.5% בשבועות האחרונים, כשחצה כבר את הרף של 3.5 שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אירו
אירו
אירו
(צילום: shutterstock)
האירו נחלש היום מול השקל אומנם, אולם מול הדולר הוא דווקא התחזק בשבוע האחרון לאחר שכבר הגיע לשוויון. התחזקות האירו מול הדולר בשבוע האחרון נקשרת למתיחות של ארה"ב מול סין בשל התמיכה בטייוואן, ונתונים מאכזבים מהמשק האמריקני, שהתחזית בו היא שבשל תחילת סימני מיתון, נתוני התעסוקה שיפורסמו ביום שישי הקרוב יהיו מאכזבים.
בינתיים מתקרב מועד החלטת הריבית על ידי הוועדה המוניטארית של בנק ישראל ב-22 באוגוסט, והאנליסטים בבתי ההשקעות ובבנקים בישראל חזרו אתמול על ההערכות שבנק ישראל יעלה את הריבית הבסיסית במשק בחצי אחוז נוסף ל-1.75%.
בכך תעלה ריבית הפריים שבוע לפני סוף אוגוסט לשיעור של 3.25% - כפול מריבית הפריים עד אמצע חודש אפריל, שעמדה על 1.6% בלבד, מה שיעלה את ההחזרים החודשיים של נוטלי המשכנתאות בעשרות עד מאות שקלים.
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "המתיחות באסיה על רקע ביקורה של יושבת ראש בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי, בטייוואן, גררה לירידות בשוקי המניות ולהתחזקות הדולר בעולם. תנועות הון בשוק המקומי, בשל תנועת משקיעים זרים לשוק ההון הישראלי, ומכירות מט"ח מצד יצואנים, בולמים את פיחות השקל ואת התנועה אל מעל לרמת 3.38 שקלים לדולר. תשומת הלב תופנה היום לישיבת אופ"ק ולנתוני התעסוקה בארה"ב בסוף השבוע, כאשר ההערכה כי העלאת הריבית האחרונה בדולר בשיעור של 0.75%, אינה צפויה להיות העלאה הגבוהה האחרונה שתבוצע בארה"ב ב-2022".
פורסם לראשונה: 10:23, 03.08.22