1 צפייה בגלריה
הבולען שנפער בבת ים
הבולען שנפער בבת ים
ארכיון. בולען שנפער בבת ים
(צילום: דוברות המשטרה)
לבית משפט השלום בת ים הוגשה לאחרונה תביעה על ידי בת 18 שב-2020 נפלה לבולען (בור בעומק שלושה מטרים) שנפער תוך כדי הליכתה ברחוב העצמאות בעיר. לטענתה, התאונה התרחשה בשל רשלנות העירייה והקבלן שביצע עבודות בנייה בסמוך. לדבריה, החוויה הטראומטית שעברה השפיעה על חייה ועל הישגיה הלימודים והחברתיים.
בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד אלעד ג'ובני היא סיפרה שבינואר 2020 היא חזרה לביתה מבית הספר התיכון שבו למדה. כשהגיעה לשביל ברחוב העצמאות נפער מתחת לרגליה בולען והיא נפלה לתוכו. היא לא הצליחה לצאת בכוחות עצמה, וחולצה לבסוף על ידי כבאים שהוזעקו למקום.
לטענת התובעת, העירייה והקבלן ויקטור בובליל שביצע פרויקט בשטח סמוך אחראים ברשלנות לתאונה. זאת, בין היתר מאחר שלא דאגו לפקח או לדאוג לתחזוקה נאותה של השביל ודרכי הגישה במקום, שנועדו לשימוש הולכי הרגל. בנוסף, הם לא הזהירו הולכי רגל מפני הסכנה הטמונה במקום.
הצעירה הדגישה כי העירייה היא הבעלים והמחזיקה של המקרקעין, מה שמטיל עליה חובת זהירות כלפי המבקרים בהם. הקבלן, טענה, נושא בחובת זהירות כלפיה מתוקף תפקידו לקיום פיקוח סביר על השטחים הסמוכים לאתר הבנייה ולחפירה, ומתוקף אחריותו לנקוט באמצעי זהירות נאותים.
בכתב התביעה צוין שממקום התאונה פונתה הצעירה באמבולנס לבית החולים, משם שוחררה עם המלצה ליטול משככי כאבים. שלושה ימים לאחר התאונה היא פנתה לרופאת המשפחה, ולאחר בדיקתה צוין כי "הילדה בטראומה ופחדים, מפוחדת לצאת מהבית וללכת לבית הספר לבד".
בתקופה זו החלה התובעת בשיחות וטיפול פסיכולוגי בעקבות התאונה. במכתב של פסיכולוגית חינוכית מדצמבר 2020 צוין כי הוריה עדכנו שהילדה עדיין סובלת מתסמינים פוסט-טראומטיים ואינה מוכנה לצאת מהבית ללא ליווי. כמו כן צוין כי עולים קשיי ריכוז והישגיה הלימודיים ירדו.
עוד נטען בכתב התביעה כי מיום התאונה השתנו חייה של התובעת מהקצה אל הקצה, נזק שישפיע על תפקודה וכל מהלך חייה. לדבריה היא סובלת מנכות נפשית ללא צפי להטבה ועם סיכון להחמרה ניכרת. היא צירפה חוות דעת של מומחה בתחום הפסיכיאטריה והנוירוכירורגיה שאבחן כי היא נותרה עם נכות נפשית של 40% בגין הפרעת דחק פוסט-טראומטית.
היא הוסיפה כי לפני התאונה הייתה נערה בריאה ועצמאית, בעלת הערכה רבה בלימודיה ותפקדה ללא מגבלה. מאז התאונה וכתוצאה ממנה היא מתקשה בביצוע פעולות יומיומיות כמו קניות, התנהלות בלימודים ופעילות גופנית, התנהלות חברתית ופעילויות בסיסיות נוספות שביצעה בעבר ללא כל מגבלה בעבר. זאת, לאור החשש לצאת מביתה.
מהמחלקה המשפטית בעיריית בת ים נמסר: "מדובר בתביעת נזיקין. המפגע נוצר בשל התנהלות קלוקלת של הקבלן שעבד במגרש סמוך וגרם למפגע. העירייה תגיב בביהמ"ש ואף תגיש הודעת צד ג' כנגד הקבלן".
הקבלן ויקטור בובליל מסר בתגובה: "מדובר במקום ציבורי, שביל בין שני בניינים, ששייך לעירייה. אין שום קשר בין השביל לבין העבודות בפרויקט".
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד אלעד ג'ובני • ynet הוא שותף באתר פסקדין