1 צפייה בגלריה
הובלה של ארגזים במעבר דירה
הובלה של ארגזים במעבר דירה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית המשפט למשפחה בטבריה קיבל לאחרונה תביעת פינוי שהגיש בעלי דירה נגד כלתו ובנותיה מאחר שלא שילמה לו דמי שכירות. השופטת ורד ריקנטי-רוסהר קבעה שהאישה לא הוכיחה שיש לה או לבן זוגה בנפרד זכויות כלשהן בנכס.
ביוני 2016 חתמו בני הזוג על הסכם שכירות עם מי שהיה אז בעל הדירה. כעבור זמן מה רכש אביו של הבעל את הנכס, ובשלב זה הפסיקו בני הזוג לשלם. בהמשך החלו בני הזוג בהליכי גירושים ואביו של הבעל הגיש נגד שניהם תביעת הפינוי. הבן הודיע כי בעקבות הפרידה הוא ממילא לא גר בדירה וכי הוא תומך בתביעה שהגיש אביו. לפיכך התביעה נגדו נמחקה.
האישה התנגדה לפינוי וטענה שהחם שלה למעשה רכש את הדירה עבור בעלה דאז, וזה הציע לה ששניהם יקנו ממנו את הנכס. לפיכך, סיפרה, היא מכרה את הג'יפ שלה ומשכה את כספי הפנסיה כדי לממן את הרכישה, אלא שבדיעבד היא הבינה לטענתה שרומתה על ידי בעלה ואביו. על בסיס זה היא טענה שאין מקום לפנות אותה ואת בנותיה מהדירה.
עו"ד יהונתן לויעו"ד יהונתן לויאריאל אריכא
אולם השופטת ריקנטי-רוסהר מתחה עליה ביקורת משום שלא סיפקה גרסה קוהרנטית. היא ציינה שהאישה סתרה את עצמה כשמצד אחד הודתה שהתובע הוא הבעלים של הדירה, ומצד שני טענה כי הדירה נקנתה עבור בנו ועבורה. בפסק הדין צוין כי בשלב מסוים של הדיון העלתה האישה גרסה נוספת, שלפיה הכוונה הייתה להוריש להם את הדירה לאחר מות האב. במצב זה עולה השאלה מדוע הם נדרשו בכלל לשלם משהו, ועל שאלה זו השיבה האישה: "גם אני לא הבנתי".
נקבע שלא ניתן להסיק דבר מגרסת האישה בנוגע לזכויותיה הנטענות בנכס, והיא לא הציגה אפילו אסמכתא בודדת שמוכיחה כי אכן השקיעה כספים בדירה. לעומת זאת, פסקה השופטת, הוכחה בעלותו של האב בדירה, וממנה נגזרת גם זכותו לפנות את הנתבעים ממנה.
בהמשך נדחתה טענת האישה שלפיה היא יכולה לגור בדירה בלי לשלם, מפני שלא חתמה על הסכם שכירות מול התובע. השופטת הדגישה שלא הייתה לה תשובה לשאלה מכוח מה בדיוק היא זכאית לגור בחינם בדירה שלא שייכת לה.
ניסיונה של האישה לעכב את פינויה מהדירה עד לאחר שתיתבע ותקבל כספים מבעלה בנפרד במסגרת הליך הגירושין נדחה גם הוא. השופטת קבעה שאין קשר בין השניים, והתובע זכאי לפנותה מכוח זכותו הקניינית על הדירה. עם זאת, היא התחשבה בכך שהנתבעת מטפלת בבנות וצריכה למצוא לה ולהן קורת גג, והורתה שהפינוי יחכה עד סוף ינואר.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין • עו"ד יהונתן לוי עוסק בדיני מקרקעין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין