מקררים, תנורים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: בריכת PRISM 4X2 של INTEX. המחיר: 2,000 שקל.
מי שיש לו שטח מתאים, כנראה רוצה בריכה בקיץ. אפילו אנשי המרפסות נוטים לנפח איזה משהו לילדים. הבריכה של אינטקס תופסת מקום רציני, אבל האם היא שווה את ההשקעה? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
בריכת PRISM 4X2 של INTEX
בריכת PRISM 4X2 של INTEX
בריכת PRISM 4X2 של INTEX
(צילום: יח"צ)
נתחיל מהשורה התחתונה: כשהבריכה הזו עומדת היא תענוג עצום. הגודל נהדר, מספיק לכשישה ילדים שיכולים לשחות ולהשתולל בלי בעיה. העומק (מטר אחד) מאפשר להם צלילות (הורים - תמיד תשימו עין).
הבריכות של אינטקס קשיחות מאוד. זו שבדקנו מגיעה עם שלוש שכבות: שתיים חיצוניות העשויות VINYL ואילו הפנימית מרשת פוליאסטר. שילוב שלוש השכבות מקנה למבנה חוזק ועמידות מצד אחד וגמישות מצד שני. כמו כן נטען כי החומר עמיד בפני קרינת UV, מה שמונע שחיקה ושומר על הבריכה לאורך זמן. ניסינו בחיל וברעדה לדקור את הבריכה עם חפצים חדים, והיא בהחלט עמדה בכך. מסגרת הבריכה חזקה גם היא ועשויה מתכת בציפוי צבע אל חלד. בהחלט יותר עמיד ממסגרות הפלסטיק שראינו בבריכות אחרות.
ההתקנה של כל העסק פשוטה, אך בהחלט מתישה. לוקח כשעה וחצי להרכיב את כל המסגרת, הברזנט וסולם הכניסה. אמנם הכל ברור ולא מסובך, אבל שעה וחצי בחוץ בחום זה בהחלט עניין. המלצה שלי: להרכיב בלילה.
לבריכה שסתום ניקוז המאפשר את ריקון המים הרחק מהבריכה באמצעות חיבור לצינור. מאוד יעיל כשהיא עומדת בשטח שאתם לא רוצים להציף.
הסולם של הבריכה בנוי בצורה נהדרת: קל לכניסה וליציאה. בתחתית הברזנט של הבריכה יש לולאות לקשירה נוחה של כיסוי הבריכה (לא מגיע עם הבריכה).
בחלק הפנימי של הבריכה קיים הדפס פסיפס דקורטיבי שנותן תחושה של בריכה אמיתית, כזו של הקאנטרי.
עכשיו לכאב הראש, ויש כזה. הבריכה חייבת משטח ישר. בנינו אותה על דק עץ והיינו צריכים להשיג משטח עם השם שלא הכרנו - פוליציב, בכדי לבטל חיכוך ו/או לחץ נקודתי ופגיעה של אריחי ריצוף למיניהם בתחתית הבריכה. מי שבונה בחצר יצטרך לבדוק שהשטח מיושר. מי שחולם להרים כזו במרפסת כדאי מאוד שיתייעץ עם מהנדס בנייה כדי לראות שהמרפסת תעמוד בעומס (יש בה כ-8,000 ליטר מים, כ-8,000 קילו שיישבו לכם על המרפסת). כדי לשמור את המים נקיים תצטרכו רשת לניקוי (עוד כ-150 שקלים), כיסוי בריכה (85 שקלים), משאבה לתחלופת מים (עוד כ-300 שקלים). את המשאבה צריך לנקות כל יום ולהחליף פילטר פעם בשבועיים, ואם תרצו ממש לנקות יש משאבת חול והיא כבר עולה כ-900. חוץ מזה תצטרכו קצת כלור להוסיף למים כדי להיות בטוחים שאין חיידקים, וכדאי לבדוק את רמת ה-PH של המים מדי פעם. בקיצור, יש השקעה.
כדי לאזן הנה הנקודה הכלכלית - הייתה לנו בריכה מתנפחת קטנה יותר שלא השקענו בה באביזרים ורוקנו כל פעם. מאוד לא אקולוגי, וגם די משעממת כל ילד מעל גיל שלוש. מה גם שהיא התפנצ'רה כבר בקיץ הראשון. בריכה כזו, גם עם תלכו על כל התוספות, תעלה לכם כ-3,500 שקלים. מילוי המים חד פעמי יעלה לכם, פחות או יותר, 100 שקלים. וזהו. 3,600 שקלים סגרתם קיץ שבו לחברים של הילדים שבאים הביתה תמיד יש משהו כיף לעשות. למעשה פרט ל-100 שקלים שחוזרים בכל מילוי, ה-3,500 ששמתם יחזיקו לכמה שנים טובות ואלוהים יודע כמה זה חשוב. כאילו, אפשר שהילדים ישחקו פלייסטיישן שמונה שעות, אבל בריכה תעייף אותם הרבה יותר, וזו הרי כל המטרה שלנו כהורים בכל פעילות שאנו מרימים. וגם, ולא פחות חשוב, כשיש הזדמנות לכם פשוט להיכנס למים עם איזו בירה? ניצחתם את הקיץ.