בעל חברה ישראלית ליבוא ציוד צבאי טוען כי אכן יש עצירה של אספקת ציוד מארה"ב לישראל. לדבריו, "גם אם המדיניות היא לא רשמית, הרי שמשרד ההגנה של ארה"ב מעכב כבר חודשים רשיונות יצוא של ציוד צבאי לישראל, וגם רשיונות לציוד דואלי לשימוש אזרחי וצבאי".
"אני נתקל בכך כחברה פרטית לייבוא ציוד צבאי ליחידות שונות בצה"ל ובמשטרה. האמריקנים טוענים שאין מדיניות של עיכוב משלוחים, אבל בפועל זאת המציאות", אמר ל-ynet ו"ממון" בעל חברה בתחום, על רקע הפרסום ב"וול סטריט ג'ורנל", לפיו שוב מכחישים גורמים בממשל ביידן כי הבית הלבן לא מונע משלוחי נשק לישראל.
1 צפייה בגלריה
ממשלוחי הפצצות הכבדות האמריקאיות האחרונים שהגיעו לצה"ל במלחמה, לפני כחודשיים - ישירות ממפעלי בואינג בארצות הברית
ממשלוחי הפצצות הכבדות האמריקאיות האחרונים שהגיעו לצה"ל במלחמה, לפני כחודשיים - ישירות ממפעלי בואינג בארצות הברית
משלוח של פצצות מארה"ב שהגיעו במהלך המלחמה
ממשל ביידן הגיב בכתבה לטענות הפומביות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כפי שהובאו על ידו בסרטון שהפיץ, לפיו האמריקנים מעכבים משלוחי נשק לישראל. לדברי בעל החברה: "חלק מהמקרים הם כדי לתקוע את מתן הרישיונות. נתקלתי בדרישות שלא היו בעבר, כמו דרישה מכל מזמין, ולפעמים ברמה של הפרט, לאשר שהוא המשתמש הסופי. וזו רק דרך אחת לעיכובים. כל מוצר צבאי פרופר שמיוצר בארה"ב דורש רישיון ממשרד הגנה. מוצר דואלי לשימוש צבאי ואזרחי דורש רישיון יצוא ממשרד המסחר. מבדיקה שביצעתי, הבקשות לרישיון עוברות דווקא את כל הוועדות המקצועיות הנדרשות במשרד ההגנה בדרך לרישיון, ונתקעות באישור הסופי, כלומר בדרגים הגבוהים של המשרד. אולי האמריקנים לא קוראים לזה מדיניות, אבל זה מה שהם עושים בפועל.
"יש לי רישיונות שמעוכבים כבר חצי שנה, וחלקם לא לצה"ל אלא למשטרה. העיניים שלנו נשואות עכשיו לשר גלנט בתקווה שבביקור בארה"ב יסדיר את הבעיה כי היא הולכת ומתרחבת לא רק בארה"ב. רצינו, למשל, לקנות אפודים קרמיים מיצרן בריטי, מרחו אותנו הרבה זמן ולא סיפקו. גם הסינים, שיש לי אתם קשרים שנים ארוכות, סירבו. מהניסיון שלי בשטח, גם אירופה הולכת ונסגרת עבורנו. במדינה מזרח אירופית נדרשנו לא מזמן להתערבות שר כדי לשחרר משלוח".