איש העסקים איל זילברמן, שנכנס לפני מספר שבועות כשותף ברשת בתי ספר לאיפור ומקצועות היופי רוית אסף, מתעניין ברכישת פעילות אמריקן לייזר - כך נודע ל-ynet. זילברמן היה אחד ממייסדי חברת בדיקת התוכנה קווליטסט שנרכשה בשנת 2019 תמורת 480 מיליון דולר. עוד נודע כי בין המתעניינות נמצאת גם רשת הספא והקוסמטיקה יוליה המפעילה כ-20 סניפים ברחבי הארץ. לאחרונה פורסם כי גם רשת קר לייזר ורשת נאטורפיל שעיקר פעילותה היא הסרת שיער בלייזר ויש לה 25 סניפים בפריסה ארצית, מתעניינות ברכישת פעילות אמריקן לייזר או חלקים ממנה. היום (ראשון) הוא המועד האחרון להגשת הצעות לרכישת פעילות הרשת, אם כי תיתכן הארכה.
עו"ד אופיר רונן, המייצג כ-180 מעובדי רשת אמריקן לייזר, ציין בתגובה כי "אני ונציגי העובדים שאני מייצג, מתכוונים לערוך שיחות עם כל מי שיגיש הצעה לרכישת החברה ולדעת לאיזה פרק זמן מינימלי הוא מתחייב להעסיק את העובדים, כמה עובדים הוא מתחייב להעסיק, והתחייבות לשמירה על תנאי תעסוקה וותק של העובדים ועוד".
1 צפייה בגלריה
אמריקן לייזר
אמריקן לייזר
אמריקן לייזר
(צילום: קובי קואנקס)
חברת א.מ.ל. אמריקן לייזר או בשמה המסחרי רשת אמריקן לייזר הגישה בחודש שעבר לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לצו עיכוב הליכים לאחר שצברה התחייבויות בסך של כ-110 מיליון שקל. מהבקשה עלה בין היתר כי הרשת חייבת לנושים בדין קדימה (עובדים, מס הכנסה, מע"מ ועוד) כ-16.5 מיליון שקל, החוב לבנק הבינלאומי הוא בסך של כ-18.4 מיליון, חוב לבנק מזרחי טפחות בסך של כ-12 מיליון שקל, חוב לבנק לאומי בסך של כ-4.2 מיליון שקל וחוב לאמפא בסך של כ-7.8 מיליון שקל. החוב לנושים כלליים (ספקים, רופאי עיניים וחוב עתידי ללקוחות) הוא בסך של כ-37 מיליון שקל. מתוך סכום זה ההתחייבות ללקוחות בסך של כ-27 מיליון שקל היא עתידית.
הרשת ציינה במסגרת הבקשה שהוגשה באמצעות עוה"ד שלום גולדבלט, ליאת צרפתי שלום ורהב עין-דר כי מדובר בחברה מובילה בתחום האסתטיקה הרפואית, המתמחה בשני תחומים עיקריים: הסרת שיער בלייזר וניתוחים להסרת משקפי ראיה בלייזר. לחברה ותק של 25 שנים והיא העסיקה עד לאחרונה כ-300 עובדים. היא מפעילה כ-20 סניפים. בית משפט הוציא צו עיכוב הליכים לרשת עד סוף ספטמבר ומינה לה מנהלי הסדר, עוה"ד ישראל שפלר ועמית לדרמן. לאחרונה ביקשו מנהלי ההסדר למכור את פעילות הרשת.