היזם ואיש העסקים אלי סבאג רכש את חברת אף. אס. אם. סיטי מוביליטי, הזכיינית המפעילה את שירותי השכרת האופניים השיתופיים תל אופן בתל אביב, יורופן ירושלים ו-BZ bikes בהרצליה.
סבאג ושותפו למיזם, יענקל'ה הרן, צפויים להשקיע בחברה עשרה מיליון דולרים. בין היתר הם מבטיחים לשפר את שירותי החברה ולהרחיבם לכל ערי גוש דן ולערים סמוכות, להרחיב את הפעילות בירושלים לתוך השכונות בעיר, וכן ברמה הארצית להרחיב את הפעילות לערים נוספות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אלי סבאג
אלי סבאג
אלי סבאג
(צילומים: ארגון חיים וסביבה, פרטי)
"ברור לכולם שאופניים יהפכו לאמצעי התחבורה המוביל בגוש דן ובירושלים הפקוקים והצפופים", אמר סבאג הערב (שני). ״האופנים קלים לניוד, ירוקים, בטוחים וזולים לשימוש. אין לנו ספק ששיפור איכות צי האופנים, שיפור איכות השירות והטכנולוגיה והגעה להבנה עם ראשי הרשויות בגוש דן והרשויות השכנות, שזה הדבר הנכון והראוי לעשותו, יציבו את הרכיבה על אופניים במרכז ההוויה הקהילתית והתחבורתית של הערים בארץ".
פרדי קלו, מנכ"ל אף. אס. אם, הוסיף: "אופניים שיתופיים הם כלי התחבורה הנכון לצפיפות ההולכת וגוברת בגוש דן, בירושלים ובערים נוספות. אני שמח שאלי סבאג זיהה את הפוטנציאל והצורך במתן מענה תחבורתי של אופניים שיתופיים ברחבי הארץ, ובתקופה הקרובה נעשה את ההשקעות, השיפורים וההרחבות הנדרשים במערכי האופניים על מנת להפוך אותם לשירות זמין, בטוח איכותי ובמחיר אטרקטיבי לכלל הציבור"
אף אס אם מפעילה את תל- אופן בת"א-יפו החל משנת 2010, כאשר עיריית תל אביב יפו החליטה להפעיל מערך אופנים קהילתי בדומה לערים גדולות אחרות בעולם, ביניהן פריז וברצלונה. לתל אופן יש 175 תחנות ברחבי העיר, והיא מפעילה למעלה מ-1,800 זוגות אופניים. ב-2020 נכנסה אפ אס אם סיטי מוביליטי גם לירושלים, והפעילה שם שירותי השכרת אופנים השיתופיים תחת השם ירופאן. ב-2021 זכתה אף אס אם במכרז להפעלת שירותי השכרת אופניים הרצליה, תחת השם BZ BIKE. בהרצליה פועלות 30 תחנות בעיר ו-300 זוגות אופנים עם קישור לת"א, שמאפשר לנוע בין הערים באמצעות האופניים החשמליים של תל-אופן.