קבוצת הראל רכשה את חברת הביטוח שירביט בעבור 102 מיליון שקל. כך עולה מהודעה של הקבוצה לבורסה לניירות ערך בתל אביב, לפיה אתמול (ג') נחתם ההסכם בין החברות. מדובר בשלב נוסף בעסקה לאחר שבחודש מאי האחרון נחתם מזכר הבנות בין השתיים על רכישת שירביט, אשר עלתה לכותרות בשל מתקפת סייבר מתוקשרת נגדה בשנה שעברה, במסגרתה הודלפו מסמכים אישיים של מאות לקוחות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי ההודעה, השלמת העסקה כפופה לקבלת אישורים מבית המשפט, רשות התחרות ומרשות שוק ההון, לאחריהם יעברו כלל לקוחות שירביט להיות לקוחות הראל ביטוח.
1 צפייה בגלריה
בניין חברת שירביט בנתניה
בניין חברת שירביט בנתניה
בניין חברת שירביט בנתניה
(צילום: עידו ארז)
מאז ספגה שירביט פריצת סייבר, ניהלו מספר חברות ביטוח, בהן הפניקס, משא ומתן לרכישת החברה או פעילותה. חלק מהחברות ניהלו את המשא ומתן במשך חודשים ארוכים. בתקופה האחרונה החליטו בהראל להיכנס גם הם למשא ומתן עם החברה, שנוהל מתחת לרדאר עד שהצדדים הגיעו להסכמות.
בהודעה על חתימת ההסכם נכתב כי "לחברת הביטוח שירביט, המתמחה בעיקר בביטוחי פרט, לרבות ביטוחי רכב, ביטוחי דירות, נסיעות לחו"ל וביטוחים הנדסיים, יותר מ-100 אלף לקוחות ומערך סוכנים רחב, לצד פעילות ישירה. כל אלה, ייקלטו בקבוצת הראל ביטוח, אשר פועלת בכל תחומי הביטוח ומתמחה בביטוחי בריאות, חיים, חיסכון ארוך טווח, ביטוחים אלמנטריים ושירותים פיננסיים".
מנכ"ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, מישל סיבוני, אמר: "עסקה זו מאפשרת להראל להגדיל את עסקי הביטוח של הקבוצה ולהמשיך בביסוס מעמדה כקבוצת הביטוח והפיננסים המובילה בישראל".
מנכ"ל שירביט, צביקה ליבושור: "אני שמח כי עלה בידינו להשלים את העסקה עם קבוצת הראל ולהעניק לסוכנינו ומבוטחינו ערכים מוספים, טכנולוגיות מתקדמות, ומוצרים חדשניים, לצד חוסן פיננסי מהמעלה הראשונה".