יום לאחר הירידות החזקות באסיה ובוול סטריט, על רקע נפילת מדד ההאנג סנג בהונג קונג ב-3.4% והחשש להתמוטטות ענקית הנדל"ן הסינית אוורגרנד, שצנחה אמש ב-11%, התנהל היום (שלישי) המסחר בניו-יורק במגמה מעורבת. נאסד"ק עלה ב-0.2%, S&P 500 ודאו ג'ונס ירדו ב-0.1%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
באירופה נרשמו עליות שערים - בורסות גרמניה וצרפת טיפסו ב-1.4% וב-1.5%, בהתאמה. בבורסת הונג קונג התנהל המסחר במגמה שלילית רוב היום, אולם ננעל עם עלייה של 0.6%. מניית אוורגרנד הסינית, שנסחרת בבורסה זו, איבדה במהלך יום המסחר 3.5% מערכה אך בסיומו רשמה ירידה של 0.4% בלבד.
1 צפייה בגלריה
המדדים מתאוששים יום אחרי הירידות
המדדים מתאוששים יום אחרי הירידות
המדדים מתאוששים יום אחרי הירידות
(צילום: AP)
לאוורגרנד, חברת הנדל"ן הגדולה בסין, יש חובות בסך 300 מיליארד דולר, והאפשרות שתיקלע לחדלות פירעון מדאיגה את המשקיעים בכל העולם מחשש שקריסתה האפשרית תטלטל את שוק הנדל"ן בכלכלה השנייה בגודלה בעולם ויהיו לה השפעות מרחיקות לכת.
חברת הדירוג S&P מעריכה הבוקר שממשלת סין לא תיחלץ את אוורגרנד או תספק לה סיוע ישיר, אלא במקרה שתעריך כי קריסה שלה תביא לאפקט דומינו בקרב חברות הנדל"ן האחרות במדינה. עוד מציינים שם כי "מגזר הבנקאות הסיני יכול לעכל חדלות פירעון של אוורגרנד ללא הפרעה משמעותית".
הנפקת השנה בבורסות אירופה רושמת הצלחה: יוניברסל מיוזיק, המשמשת בית לאמנים כמו ליידי גאגא וטיילר סוויפט, מזנקת ב-35% (מחיר של 25.1 יורו למניה) בבכורה בבורסת יורונקסט באמסטרדם. בכך רושמת חברת המוזיקה הגדולה בעולם שווי שוק של כ-46 מיליארד יורו.
חברת ויונדי, שהיא הבעלים של יוניברסל מיוזיק, העבירה 60% ממניותיה של האחרונה לבעלי המניות שלה. המיליארדר ביל אקמן וחברת טנסנט הסינית צפויות להחזיק נתחים משמעותיים בחברה, לצד 10% שמחזיקה ויונדי עצמה.
המשקיעים ממתינים למסיבת העיתונאים של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, שתתקיים מחר ב-21:00 (שעון ישראל) ותסכם את שני ימי הדיונים של הבנק בנוגע לריבית ולאפשרות לצמצום מדיניות ההקלה שלו.
פורסם לראשונה: 13:06, 21.09.21