היילי וולש, המוכרת בעיקר מהסרטון הוויראלי "האק טו" (Hawk Tuah), סופגת ביקורות קשה בימים האחרונים, לאחר שמטבע הקריפטו החדש שלה, שזכה לשם הצפוי Hawk, צנח כמעט ב-95%, במהירות. המטבע שהנפיקה וולש הגיע לשווי שוק של 490 מיליון דולרים תוך זמן קצר לאחר הנפקתו בשבוע שעבר.
לפי BBC, וולש חילקה מטבעות קריפטו בחינם לעוקבים שלה ברשתות החברתיות לפני ההשקה. המטבע הושק בבלוקצ'יין בסביבות חצות (שעון ישראל) בין רביעי לחמישי, וכ-20 דקות לאחר הזינוק בשווי השוק שלו לקרוב לחצי מיליארד דולר, הוא צנח בחדות לכ-60 מיליון דולר.
לפני הנפקת המטבע, וולש אמרה כי המטרה שלה היא "לגרום לכל המעריצים והקהילה שלי להתאחד". אולם התנודות המשמעותיות סמוך להנפקה גוררות ביקורות רבות כלפי וולש, שבין היתר מאשימות אותה בהונאת "פאמפ אנד דאמפ" - העלאת מחיר המטבע לפני ההשקה בצורה מלאכותית כדי למכור אותו ברווח ולצאת מהר.
וולש דחתה את ההאשמות וטענה שהצוות שלה לא מכר את המטבעות שהחזיק. וולש אף התייחסה לכך בציוץ ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר): "הצוות לא מכר אפילו מטבע אחד", כתבה והבהירה שגם הצוות לא נתן מטבעות בחינם למשפיענים.
היוטיובר קופיזילה, שמסקר את עולם הקריפטו, הפיץ סרטון בנושא שגרף 1.4 מיליון צפיות, והסביר: "במצבים כאלה, הם לא מכוונים לאנשי קריפטו. הם מכוונים בעיקר למעריצים שמעולם לא היו מעורבים בתחום קודם לכן". קופיזילה גם האשים בסרטון את וולש והצוות שלה בהונאה.
וולש טענה כי הצוות שעומד מאחורי המטבע, OverHere, ניסה למנוע מצבים של קונים שמנסים להעלות את ערך המטבע ולצאת במהירות, כדי לשמור על פערים גדולים במחירי הקנייה והמכירה. גם OverHere דחה טענות אחרות על ההשקה בפוסט ב-X.
מספר סלבריטאים או משפיענים שנכנסו לשוק המטבעות הדיגיטליים נתקלו בביקורות על התנהלות בעייתית. ב-2021, קים קרדשיאן נקנסה ב-1.26 מיליון דולרים על ידי רגולטורים אמריקנים לאחר שנחשף כי היא פרסמה את מיזם הקריפטו EthereumMax בתשלום. לאחרונה, היוטיובר לוגן פול הואשם בהטעיית מעריצים על ידי קידום מטבעות קריפטו או השקעות מבלי לחשוף את עניינו הכספי האישי בהם.
וולש, בת 22, פרצה בסרטון ויראלי ביוני וזכתה לכינוי "האק טו גירל". זמר קצר לאחר שהתפרסם הסרטון היא צברה מאות אלפי עוקבים בכמה פלטפורמות חברתיות והשיקה מוצרים משלה ופודקאסט בשם "טוק טו".
המנהל שלה סיפר ל-Hollywood Reporter ביולי שהיא ייחודית מכיוון שהיא לא חיפשה פרסום באינטרנט באופן מכוון. לדבריו, לפני שפרצה לתודעה בסרטון הוויראלי, וולש התרחקה מהרשתות החברתיות מסיבות נפשיות. מגזין Rolling Stone כינה אותה "דולי פרטון של דור ה-Z".