קבוצת קסטרו-הודיס סיימה את הרבעון השלישי של 2024 עם גידול של 28% ברווח הנקי, שהסתכם ב-16.3 מיליון שקל, לעומת 12.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. המכירות צמחו ב-12% והסתכמו ב-507 מיליון שקל. עם זאת, אף שהקבוצה מזוהה עם רשת האופנה קסטרו, הרווחיות מגיעה משאר המגזרים שהביא עמו המיזוג עם קבוצת הודיס בראשות יוסי גביזון ושותפיו, המנהלים כעת את הקבוצה כולה.
הפעילויות הרווחיות ביותר הן של רשת המשקפיים קרולינה למקה ושל רשת הביגוד המוזלת אורבניקה. קסטרו, המופיעה כמגזר נפרד, היא הפעילות היחידה שרושמת הפסד. ההפסד התפעולי של המותג תפח ברבעון השלישי לכ-13 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 2.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
"הצפי הוא שקסטרו תעבור לרווח, אבל זה לא יקרה ברבעונים הקרובים, אלא בטווח הבינוני", אמר ל-ynet מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס יאיר אוחיון. לדבריו, העיתוי של חגי תשרי השנה, שבניגוד לתקופה המקבילה אשתקד לא נפלו במלואם על הרבעון השלישי, השפיע לרעה על התוצאות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הצטמצם ההפסד התפעולי של המותג קסטרו ל-12.3 מיליון שקל, לעומת 19.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2023. הרשת מצויה בהליך התייעלות, ועד כה סגרה 27 חנויות מפסידות, עם תוכניות לסגירת חנויות נוספות.
הכנסות מגזר אופנת ההלבשה, הכולל את הודיס ואורבניקה, גדלו ברבעון השלישי ב-7.5% והסתכמו ב-336 מיליון שקל. הרווח התפעולי במגזר זינק ב-78%, ל-11.6 מיליון שקל. הגידול נובע מעלייה בהכנסות ומירידה בהוצאות השיווק והפרסום, שקוזזו בחלקן מירידה בשיעור הרווח הגולמי, בעיקר בשל התייקרות עלויות ההובלה והשילוח.
מגזר אביזרי האופנה הציג הכנסות של 158 מיליון שקל, גידול של 17.5% ביחס לרבעון המקביל, והרווח התפעולי צמח ב-46.3% ל-29.9 מיליון שקל. מגזר הטיפוח והקוסמטיקה צמח ב-42% ל-20.7 מיליון שקל, עם רווח תפעולי של 2.4 מיליון שקל. הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון השלישי צמח ב-9.1% והסתכם ב-286.3 מיליון שקל, המהווים 56.4% מהמחזור. הרווח התפעולי זינק ב-49.4% ל-41.3 מיליון שקל, המהווים 8.1% מהמחזור.
"אנחנו מציגים רבעון נוסף של צמיחה, עם גידול של 15% במכירות החנויות הזהות, והמהלכים שיישמנו בשנתיים האחרונות נושאים פרי", אמר אוחיון. "בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הרווח התפעולי הסתכם ב-150.5 מיליון שקל, והרווח הנקי ב-77 מיליון שקל. הקבוצה ממשיכה בהרחבת פעילותה בארץ ובחו"ל. בסוף יוני 2024 הושק בארה"ב אתר האינטרנט החדש של איב רושה, ובמהלך הרבעון השלישי נפתחו שש חנויות בקניונים מובילים בארה"ב".
ריטיילורס של ויזל רשמה רווח נקי של 38 מיליון שקל
ריטיילורס, זרוע אופנת הספורט בשליטת הראל ויזל, פרסמה גם היא את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2024. הרווח הנקי הסתכם ב-38 מיליון שקל, בהשוואה ל-29 מיליון שקל בתקופה המקבילה, גידול של 31.8%. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-542 מיליון שקל, גידול של 22.4%.
הגידול בהכנסות מוסבר מהגידול בשטחי מסחר וחנויות ע"י כניסה לראשונה למחוז בריטיש קולומביה בקנדה עם חנויות נייקי חדשות, שהוסיפה החברה במהלך הרבעון, לצד גידול במכירות בחנויות זהות של פוט לוקר ורכישת זכיינית נייקי באוסטרליה, שקוזזו בחלקן מהירידה בסך 16.7% בחנויות זהות של המותג נייק, שסובל כעת ממשבר בכל העולם.
הכנסות ריטיילורס רק מנייקי הסתכמו ב-449 מיליון שקל, בהשוואה ל-350 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה בסך 28.2%, כאמור, בגלל גידול בשטחי מסחר. אולם, מכירות נייקי למ"ר ירדו והסתכמו ברבעון ב-2,228 שקל לעומת 2,798 שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי מסך כל מכירות נייקי ירד ל-10.3% לעומת 15% ברבעון המקביל.
למרות הקשיים שחווה כעת נייקי העולמית, ויזל ממשיך מתוקף הזיכיון שקיבל מנייקי לפתוח חנויות של המותג ברחבי בעולם, כאשר הוא מאמין שתהיה התאוששות. רק השבוע דיווחה ריטיילורס על השלמת עסקה לרכישת 12 חנויות נייקי בצרפת.
הכנסות רשת פוט לוקר הסתכמו ב-156 מיליון שקל בהשוואה ל-141 מיליון שקל אשתקד, גידול של 10.7%, שנובע מגידול במכירות בחנויות זהות וגידול בשטחי המסחר.
הרווח התפעולי של ריטיילורס ברבעון השלישי ירד והסתכם ב-57 מיליון שקל, שהם 8.8% מסך כל המכירות, בהשוואה ל-9.5% מהמכירות ברבעון קודם.
תומר צפניק, מנכ"ל ריטיילורס: "הרחבת השת"פ עם נייקי בעולם הוא חלק מהותי באסטרטגית הצמיחה של החברה והתבססותה הגלובלית. היום יותר מתמיד עומדות בפנינו הזדמנויות צמיחה משמעותיות בשווקים מובילים בעולם".