בתום חמש שנים בתפקיד, וחודש לאחר פרישת מנכ"ל קבוצת שטראוס גיורא בר דעה, גם מנכ"ל שטראוס ישראל אייל דרור הודיע על סיום דרכו. העזיבה מגיעה כשברקע פרשת הסלמונלה במפעל השוקולדים של החברה בנוף הגליל מוקדם יותר השנה, וכן ההפסדים הגדולים שספגה שטראוס בעקבות סגירת המפעל לתקופה ארוכה והפסקת ייצור חלק ממוצרי השוקולד הפופולריים שלה.
לפי הודעת שטראוס, "בחודשים הקרובים ילווה אייל את המחליף שייבחר וייקח חלק בהובלת פרויקטים אסטרטגיים בקבוצה. לאחר מכן ייצא מטעם שטראוס לקורס ייעודי למנהלים בכירים בהרווארד". תוך מספר ימים יוכרז מחליפו של דרור, שצפוי להגיע מתוך החברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל
אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל
אייל דרור
(צילום: עמית שעל)
כזכור, בחודש אוגוסט האחרון הודיעו בשטראוס על סיום דרכו של מנכ"ל הקבוצה בר דעה בתום ארבע שנים בתפקיד. לפי תנאי העסקתו, כפי שדווחו לבורסה, הוא היה אמור לקבל מענק פרישה של 2 מיליון שקל. מי שהחליפו הוא מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד, שנכנס לתפקיד בתחילת דצמבר.
עד לפרשת הסלמונלה דרור ראה עצמו כמועמד להחליף את גיורא בר דעה בתפקיד מנכ"ל קבוצת שטראוס, ולכן פרישתו כעת הייתה צפויה. הלימודים בהרווארד אורכים מספר חודשים בלבד, ולאחריהם ספק רב אם יישאר בקבוצה, ולו רק מהעובדה שאין תפקיד פנוי בכיר יותר מזה בו כיהן.
נזקי פרשת הסלמונלה של שטראוס עשויים להגיע ל-310 מיליון שקל, כך לפי התחזית אותה עדכנה הקבוצה בסוף נובמבר. תחילה חשבו בשטראוס כי הנזקים יגיעו לסכום של עד 220 מיליון שקל. בפרסום הדוחות שלה לרבעון השלישי, שטראוס הראתה ירידה של 82.4% ברווחים לעומת הרבעון המקביל ב-2021.
שטראוס ישראל, ממנה כאמור פרש דרור, הייתה הנפגעת העיקרית מפרשת הסלמונלה, וסיימה את הרבעון עם הכנסות של 871 מיליון שקל, ירידה של כ-10.7% מהרבעון המקביל אשתקד, שנובעת מירידה של כ-47% במכירות במגזר הממתקים והשוקולד, שהסתכמו ב-143 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
עופרה שטראוס, גיורא בר דעה וישראל אייל דרור
עופרה שטראוס, גיורא בר דעה וישראל אייל דרור
דרור יחד עם עופרה שטראוס
(צילום: שאול גולן)
"אנו רוצים להודות לאייל על שותפות והובלה בבניית תשתית עסקית ואסטרטגית, על נתינה ותרומה גדולה ויצירה של רקמה אנושית ותרבותית ייחודית", אמר באב"ד. "אייל הוביל את שטראוס ישראל לתוצאות עסקיות יוצאות דופן, ולשיפור בכל המדדים הפיננסים, תוך גילוי מנהיגות המאופיינת ברגישות ונחישות, מצוינות ויכולת ייחודית לראות כמה צעדים קדימה. הוא הוביל את החברה בתקופה סוערת, שמר על החוסן של שטראוס ישראל ודאג לבנות תשתיות שיבטיחו מצוינות בעתיד".