חברת טופ גאם משדרות, יצרנית סוכריות גומי המכילות תוספי תזונה, דיווחה היום (ה') לבורסה על הסכם רביעי אסטרטגי שחתמה מתחילת השנה, לפיו תפתח ותייצר עבור חברה אמריקנית קו מוצרים ייחודי של תוספי מזון בצורת סוכריות גומי ללא סוכר, לתקופה של 5 שנים. בשלב זה הזמנות ראשונות למוצרי החברה יצאו בהיקף של כ-400 אלף דולר והשקתם צפויה ברבעון הראשון של שנת 2022 בחנויות הגדולות בארה"ב.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
מפעל טופ גאם בשדרות
מפעל טופ גאם בשדרות
מפעל טופ גאם בשדרות
(צילום: אהרון גדליה)

שווי מופרז?

טופ גאם היא אחת מההפתעות לטובה בגל ההנפקות הראשוניות שבוצעו בבורסה, ולאחר שהונפקה לראשונה באוגוסט השנה לפי שווי של 460 מיליון שקל, שוויה נסק ל-1.278 מיליארד שקל.
נראה כי הפוטנציאל שלה מצית את דמיון המשקיעים, שלפחות כרגע רואים בה לא יצרנית סוכריות שמחזור מכירותיה בשנת 2020 לפי התשקיף הסתכמו ב-82 מיליון שקל עם רווח נקי של 2.5 מיליון שקל בלבד, אלא חברת פודטק שפיתחה טכנולוגיה ייחודית. החברה גייסה 100 מיליון שקל ומתחילת השנה עלתה המניה שלה בשיעור של 189.1%.

2 צפייה בגלריה
טופ גאם
טופ גאם
הסוכריות של טופ גאם
(צילום: אהרון גדליה)
לדברי טופ גאם, שמה של החברה האמריקנית אסור בפרסום בשל חיסיון מסחרי, אך טענו כי היא מייצרת ומשווקת רכיבים פעילים ותוספי תזונה ובעלת אחד מהמותגים המוכרים בארה"ב בתחום זה. טופ גאם תייצר עבורה סוכריות גומי הכוללות שילוב ייחודי של תוספים פרה-ביוטיקה ופרו-ביוטיקה, ובנוסף עובדת על פיתוח מוצרים חדשים, עפ"י דרישת הלקוח.

סוכריות גומי שלא עשויות מחזיר

טופ גאם החלה את דרכה כמפעל סוכריות גומי כשרות בשם גומי גאם, שהקים ב-2003 היזם חי חיון, לשעבר בעל מינימרקט באשדוד, שאיתר צורך בסוכריות גומי כשרות שלא עשויות מג'לטין מחזיר, כפי שמקובל בתעשיית סוכריות הגומי בעולם. חברת נטו בשליטת דודי עזרא הייתה אחת השותפות הראשונות שחיון צרף אך לאחר שותפות קצרה יחסית בחרה לצאת מהחברה. כיום החזון של חיון וטופ גאם הוא להפוך לחברת פארמה ובעתיד לייצר סוכריות גומי שמכילות גם תרופות ללא מרשם, כמו להורדת חום לילדים.
הבעלים של החברה כיום הם חיון ושותפויות הכוללות את הקרן א.פי. שבהובלת שמואל ולודינגר, משקיע ותיק ומצליח בתעשייה הקיבוצית ושותפיו, אליו הצטרפו מורי ארקין ודיסקונט קפיטל. החברה מעסיקה כ-100 עובדים.
לדברי עמיחי בר-ניר, מנכ"ל החברה, "טופ גאם ממשיכה במגמת הצמיחה והתרחבות פעילותה העסקית, ומדווחת על הסכם אסטרטגי נוסף, העולה בקנה אחד עם אסטרטגיית החברה למיקוד בחברות בינלאומיות מובילות בתחומי הפארמה, תוספי התזונה והמזון. אני גאה במיוחד על הבעת האמון של הלקוח האסטרטגי בסוכריות הגומי החדשניות על בסיס טכנולוגיית ה- Gummiceuticals הייחודית לטופ גאם. כיום אנו נמצאים בתהליכי מו"מ מול תאגידים בינלאומיים נוספים מהמובילים בעולם, בעלי מותגי פרמיום בתחום הפארמה, תוספי תזונה, על מנת להגיע להסכמי הספקה גלובליים של תוספי תזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, שאותם מפתחת עבורם".