אלביט פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2024, שמצביעות על צמיחה מרשימה בפעילותה העסקית. החברה רשמה גידול של 12% במכירות, שהסתכמו ב-1.62 מיליארד דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
צה"ל ממשיך להוות לקוח מפתח עבור אלביט, כאשר המכירות לשוק הישראלי ברבעון השני הגיעו ל-444 מיליון דולר. הגידול במכירות בישראל מיוחס בעיקר למלחמה. המכירות בארה"ב עלו ב-10%, בעוד שלאירופה הן נותרו יציבות ובאסיה נרשמה ירידה.
1 צפייה בגלריה
משרדי אלביט בחיפה
משרדי אלביט בחיפה
משרדי אלביט בחיפה
(צילום: גיל נחושתן)
למרות העלייה בהכנסות והרווח למניה שעלה על ציפיות האנליסטים, נרשמה ירידה קלה ברווח הגולמי של החברה, שעמד על 24.4% מסך המכירות, לעומת 26.1% ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הרווח הנקי גדל ב-26% והסתכם ב-92.7 מיליון דולר.
צבר ההזמנות של אלביט עומד על 21 מיליארד דולר, כאשר ישראל מהווה כ-45% מסך ההזמנות העתידיות של החברה, עם הזמנות בשווי של 1.1 מיליארד דולר.
תרומתה של תעש, שנרכשה על ידי אלביט כשזו הופרטה, ניכרת בתוצאות החברה. המכירות לצה"ל, בעיקר של חימושים מתוצרת תעש, רשמו גידול של 80% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. זאת כחלק ממדיניות משרד הביטחון לשאוף לעצמאות בייצור תחמושת מאז אירועי ה-7 באוקטובר, בעקבות המחסור בחימושים שהתגלה בתחילת המלחמה. לאחרונה פורסם כי משרד הביטחון ביקש מאלביט להמשיך להפעיל את מפעלי תעש ברמת השרון במקביל לאתר הייצור החדש בנגב, על מנת לעמוד בדרישות צה"ל.
מנתוני הדוח לפי מגזרים עולה כי חטיבת היבשה של אלביט, הכוללת את פעילות תעש, רשמה גידול של 37% במכירות לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות מחטיבת התעופה הסתכמו ב-481 מיליון דולר, לעומת 487 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות ממגזר הסייבר גדלו ל-187 מיליון דולר, לעומת 168.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט, הגיב לתוצאות ואמר: "אלביט מערכות מציגה גידול של 12% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הביקוש הגבוה והמתמשך למוצרים ולפתרונות שלנו מחזק את מעמדנו האיתן כמובילים בתעשייה. ההשקעה לאורך זמן בטכנולוגיה, במחקר ובפיתוח, בשיתוף לקוחותינו המובילים, כמו גם השקעה בהרחבת תשתיות הייצור, מאפשרות לנו לעמוד במחויבותנו ללקוחותינו ולהבטיח את המשך הצמיחה של החברה והתמקדות ברווחיותה, בהתאם ליעדינו האסטרטגיים".