החבילה שלכם מתעכבת? זה כיוון שהממיינים חלו בקורונה. עיכובים בחברת ממן כבר שבוע שני, לנוכח היעדרותם של עובדים רבים מהעבודה אחרי שאובחנו כחולי קורונה.
העיכובים פוגעים בדואר ישראל וכן בחברות שילוח כמו דילטס ובעמילי מכס כמו געש. גם חברות שילוח אקספרס כמו DHL נפגעות - אבל במידה פחותה. "זה משפיע על שרשרת האספקה ללקוחות שמזמינים מאסוס, אמזון, אתרים בארה"ב ובעצם על רוב מה שהצרכן הישראלי מזמין מחו"ל", אמר לנו גורם באחת חברות. בחברה אחרת אמרו: "חשבנו שזה ישתפר השבוע, אבל המצב רק הורע. הם טוענים שיש להם 40 עובדים מאומתי קורונה, לדעתי יש יותר".
1 צפייה בגלריה
עיכוב בחבילות
עיכוב בחבילות
עיכוב בחבילות
(צילום: shutterstock)
בחברה נוספת אמרו ל-ynet כי "המטענים של חברות התעופה אל על יונייטד ואמריקן איירליינס מטופלים על ידי ממן. המשלוחים מעוכבים כי אמנם יש מי שפורק מטענים אבל אין מי שימיין ויקלוט את המטענים לצורך שחרור מהמכס והפצה. זה פוגע לא רק בצרכנים פרטיים אלא גם בייבוא מסחרי. מטען שהגיע בשבוע שעבר לא נקלט בכלל".
גם יבואנים סובלים מהעיכובים בממן. מנכ"לית של חברת יבוא גדולה בתחום התעשייה אמרה ל-ynet: "כבר יותר משבוע שלא מוצאים את המטען שלנו. סחורה בשווי מאות אלפי שקלים. זורקים אותנו מאל על חזרה לממן וחוזר חלילה. הלקוחות שלנו כבר מאיימים לבטל הזמנות ונצא פה בנזק של מאות אלפי שקלים. לא מספיק שעלויות השילוח נהיו מטורפות, עכשיו גם הברדק הזה. מי שנפגע בסוף מכל הדבר הזה זה הצרכן הסופי שיצטרך לשאת בעלויות. פשוט שכונה".
ממן היא אחת משתי חברות המטענים שאמונות על מסופי מיון המטענים המגיעים לארץ לצד סוויס פורט. היא גם מספקת שירותי קרקע ולוגיסטיקה בנתב"ג.
כבר ב-16 באוגוסט נשלח מכתב בנושא שכותרתו "עיכובים בקליטת מטענים במסוף ממן". במכתב צוין, כי "לצערנו גל הקורונה הנוכחי פגע באופן משמעותי בפעילות מסוף המטענים. לדאבוננו , ולמרות נהלים מחמירים מאוד, התגלו מאומתים רבים בקרב עובדי המסוף ובני משפחותיהם.
"מסיבה זו ובשל החובה לשמור על כל הכללים ולמניעת המשך ההדבקה, אנו חווים פיגורים ניכרים בקליטת משגורים במסוף המטענים של ממן. אנו מתנצלים על העיכוב ועושים כל שביכולתנו בכדי לתגבר את הצוותים ולהתגבר על הפיגורים במהירות האפשרית".
מממן נמסר בתגובה: "במסגרת הבדיקות היזומות שמתקיימות מדי יום במסוף המטענים של ממן בנתב"ג התגלו כמה עשרות מאומתי קורונה שנשלחו לבידוד. על מנת לשמור על רציפות תפקודית של המסוף בעת הזאת, הופעלה תוכנית חירום, במסגרתה גויסו עובדים חיצוניים ובוצע שינוע של עובדי מקצוע ומנהלה מחברות הבת בקבוצה לעבודה במסוף. כל אלה פועלים מסביב לשעון על מנת לאפשר לנו לעמוד בהתחייבויות וביעדים אל מול הלקוחות. אנו צופים להדביק את הפערים שנוצרו במהלך השבוע הבא".