מניית פרטנר זינקה היום בבורסה בתל אביב ב-15% והוסיפה לשווייה יותר מחצי מיליארד שקל – מ-3 ‏מיליארד שקל ל-3.6 מיליארד שקל. הזינוק הגיע בעקבות דוח מצוין שפרסמה החברה לרבעון השלישי, עם ‏תוצאות שיא ל-12 השנים האחרונות, ועלייה של 52% ברווח הנקי – ל-85 מיליון שקל.‏ התוצאות דחפו גם את מניית סלקום, שהוסיפה היום 9.5%.
בתחום הסלולר, לראשונה לאחר שנתיים של אובדן מנויים, החברה גייסה 6,000 מנויים חדשים והגיעה ל-‏‏2.6 מיליון משתמשים. כתוצאה מכך ירד שיעור הנטישה של מנויי הסלולר של פרטנר והסתכם ב-5.1%, ‏לעומת 5.5% ברבעון המקביל.‏
1 צפייה בגלריה
סניף פרטנר
סניף פרטנר
פרטנר
(יאיר שגיא)
החברה פרסמה לראשונה בדוח את מספר מנויי דור 5 – כ-539 אלף מנויים. בתחום הסיבים האופטיים ‏גייסה החברה 17 אלף מנויים חדשים, לעומת כ-15 אלף ברבעון הקודם. סך מנויי הסיבים בפרטנר עומד ‏על 421 אלף, וסך כל מנויי הסלולר שלה הוא 2.635 מיליון – מה שהופך אותה לחברה השנייה בגודלה ‏אחרי סלקום.‏
בתחום הטלוויזיה, שפועל מ-2017, מצבת המנויים הסתכמה ב-205 אלף. פרטנר חתמה לאחרונה הסכם ‏עם ‏yes‏ שבמסגרתו תקבל את כל תכניה, במטרה להגדיל את מספר מנויי הטלוויזיה שלה. העסקה טרם ‏נחתמה, והיא כפופה לאישור רשות התחרות.‏
מניית פרטנר סבלה בשנתיים האחרונות מירידה משיא של 29 שקל, לכ-14 שקל למניה. החברה נרכשה ‏לפני כשנתיים על ידי קבוצת משקיעים בראשות אבי גבאי, שמשמש כיום מנכ"ל פרטנר, לפי שווי של 3.5 ‏מיליארד שקל. לטענת מקורבים לפרטנר, המניה ירדה מאחר שעם הרכישה, המשקיעים בבורסה ציפו ‏שהחברה תחלק דיבידנד, מה שלא קרה. לזה נוספו ביצועים ירודים ונטישת לקוחות.‏
הכנסות החברה בניכוי דמי קישוריות ברבעון השלישי הסתכמו ב-811 מיליון שקל, גידול של 8% בהשוואה ‏ל-752 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול קוזז בין היתר מההשפעה השלילית של המלחמה על הכנסות ‏שירותי הנדידה שלה, שכן נוסעים רבים נשארו בארץ. כתוצאה מכך, ההכנסות למנוי ירדו בשקל אחד, ל-44 ‏שקל בממוצע.‏
הכנסות ממכירת ציוד הסתכמו ב-128 מיליון שקל, גידול של 8% בהשוואה לתקופה המקבילה. הרווח ‏התפעולי הנקי (‏EBIDTA‏) המתואם הסתכם ב-319 מיליון שקל – הנתון הגבוה זה 12 שנה. החוב של ‏החברה צנח ל-255 מיליון שקל, לעומת 468 מיליון שקל ברבעון המקביל.‏