הביטוח הלאומי ורשות המיסים הודיעו הבוקר (שלישי) כי בקשות לוועדה רפואית להקלות עתידיות במס יוגשו מעתה בממשק מקוון משותף, ויחסכו זמן ובירוקרטיה מיותרת.
בהודעה דווח שהשירות החדש יאפשר מעתה לאזרחים שמבקשים שוועדה רפואית תקבע את שיעור הנכות (גם זמנית) לצורך הקלות במס בגין מוגבלות רפואית, לנהל את תהליך הגשת הבקשה ללא צורך בהגעה פיזית למשרדים, תוך התנהלות מול שני הגופים במערכת מקוונת אחת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המערכת מאפשרת הגשת בקשה לוועדה רפואית לפטור ממס הכנסה באופן מקוון, העברתה בממשק ישיר למס הכנסה ולביטוח הלאומי יחד עם כל המסמכים הנלווים, דו שיח מקוון עם מס הכנסה והביטוח הלאומי בנוגע לטיפול בבקשה, חיווי מלא ללקוח על סטטוס הבקשה, קליטה מקוונת של החלטת הוועדה, הטמעת החלטת הוועדה במערכות ומתן אישורים באזור האישי ללקוח, בשני הארגונים.
השימוש במערכת ייעל ויזרז את הטיפול בבקשות והוא חלק משיתוף פעולה בין הגופים שנועד לצמצם ביורוקרטיה ולהפחית את השימוש בניירת, לשפר את בהירות הפרוטוקול ולהנגיש פעולות ושירותים מקוונים לציבור. מהלך זה בא בהמשך לקידומם של מהלכים מקוונים נוספים ברשות המסים כמו תיאום מס באופן מקוון, דוח מקוון מלא, שומה אוטומטית במיסוי מקרקעין ועוד, וכן בביטוח הלאומי כגון ועדות רפואיות בווידאו צ'אט, הקלטתן, הנגשה לאוכלוסייה הערבית והחרדית וכדומה.
מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר: "צמצום הבירוקרטיה ושיפור השירות לאזרח הוא תהליך מחויב למציאות של כל ארגון החפץ החיים, ובוודאי ברגעים שבהם אדם זקוק לסיוע". מנהל רשות המסים, ערן יעקב: "המערכת המקוונת לוועדה רפואית לפטור ממס תקל על אנשים עם מוגבלויות לממש את זכאותם להטבות מס".