שני פרויקטים חדשים יוצאים לדרך. מדובר בפרויקט התחדשות עירונית נרחב במתחם באזל בתל אביב שהשבוע החל להיהרס, ובפרויקט לבניית 166 דירות חדשות בפתח תקווה שקיבל מימון. במקביל הוכרזו זוכים במכרזי מחיר מופחת בחיפה ונוף הגליל.
התחדשות עירונית בתל אביב: קבוצת תדהר, אקרו נדל"ן וקיו נדל"ן החלו בהריסת הבניינים הישנים במתחם בזל בצפון הישן של העיר. החברות החלו השבוע להרוס 5 בניינים ישנים הכוללים 102 יחידות דיור. על פי התוכנית, במקום המבנים הישנים יוקמו 3 בניינים בני 7 קומות הכוללים 183 יחידות דיור חדשות. אכלוס הפרויקט צפוי במהלך שנת 2028. מתחם בזל ממוקם ברובע 3 של תל אביב בין הרחובות הר נבו ויהושוע בן נון.
מהחברות נמסר כי בפרויקט צפויות להיבנות דירות בנות 2, 3, 4 ו-5 חדרים ופנטהאוזים בשטח שנע בין 45 מ"ר לדירות הקטנות ועד 180 מ"ר לדירות הפנטהאוז. בכל קומה מתוכננות בין 2 ל-3 דירות בלבד ולדירות יהיו מחסנים כמו גם חניות בחניון תת קרקעי בן 3 מפלסים. הפרויקט תוכנן על ידי משרד האדריכלים MY Architects, בראשות אדריכלים מרק טופילסקי ויואש ינקוביץ. את הדיירים ייצג משרד עוה"ד KCB בראשות עורכת הדין קרן כהן בלחרסקי ואת היזמיות ייצגו משרד עורכי הדין גינדי כספי בהובלת עורך הדין אדם צסוואן.
3 צפייה בגלריה
הריסת מבנים במתחם באזל תל אביב בפרויקט התחדשות עירונית של תדהר אקרו נדלן וקיו נדל"ן
הריסת מבנים במתחם באזל תל אביב בפרויקט התחדשות עירונית של תדהר אקרו נדלן וקיו נדל"ן
הריסת מבנים במתחם באזל תל אביב בפרויקט התחדשות עירונית של תדהר אקרו נדלן וקיו נדל"ן
(צילום: דרור סיתכהל)
עוד נמסר כי "מתוך תפיסה חברתית וסביבתית של קידום קיימות, השותפות משתפות פעולה עם עמותת JUST A SECOND, שיתוף הפעולה מתבטא בכך שבעת הריסת הבניינים הישנים הוחלט על שימור פריטי ריהוט ואלמנטים ייחודיים במתחם, שנאספו מהדירות המפונות. פריטים אלו מועברים לאמנים ישראליים".
אורי לוין, מנכ"ל תדהר התייחס לפרויקט ואמר: "אנו נרגשים לציין היום אבן דרך משמעותית, תחילת העבודות, לפרויקט ההתחדשות העירונית 'מתחם בזל'. אנו מודים לבעלי הדירות בפרויקט, על האמון בהובלת הפרויקט".
זיו יעקובי, מנכ"ל קבוצת אקרו אמר: "אנו נרגשים להוציא היום לדרך את פרויקט מתחם בזל, הממוקם בלבו של הצפון הישן והקלאסי של תל אביב".
סמדר שפיגל, מנכ"לית קיו נדל"ן: ״אנו מתרגשים לקראת שלב הבניה שתבוצע על פי תכנית מוקפדת. אנו מודים לבעלי הדירות על הפקדת ביתם בידינו ועל המנדט שקיבלנו לבנות עבורם בית חדש".

166 דירות בפתח תקווה

בפתח תקווה: פרויקט חדש למגורים קיבל מימון ויוכל להתקדם. חברת רובי קפיטל תקצה לחברת רוטשטיין מסגרות אשראי בהיקף של כ- 680 מיליון שקל להקמת פרויקט חדש בקריה האקדמאית בעיר. מדובר בפרויקט ETOS (אתוס) הנבנה במסגרת הסכם קומבינציה שערכה החברה עם בעלי הקרקעות במתחם.
במסגרת הפרויקט תבנה רוטשטיין 166 יחידות דיור בארבעה בניינים במרכז השכונה, שניים מהם בני 16-17 קומות ושניים נוספים בני 6 קומות, מעל מרתפי חניה. תמהיל הדירות בפרויקט יכלול דירות בנות 3-5 חדרים, 5.5 חדרים ו- 6 חדרים וכן דירות גן ופנטהאוזים.
3 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט אתוס של חברת רוטשטיין בפתח תקווה
הדמיית פרויקט אתוס של חברת רוטשטיין בפתח תקווה
הדמיית פרויקט אתוס של חברת רוטשטיין בפתח תקווה
(הדמיה: אול איו)
שכונת "הקריה האקדמית" בפתח תקווה משתרעת על שטח של כ- 154 דונם בין אזור העסקים של קריית מטלון לבין המרכזים הרפואיים בעיר. המתחם ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת הקלה (תחנת שחם, הקו האדום) ועם גישה נוחה למחלף גהה, מחלף גבעת שמואל ומחלף בר-אילן.
יעקב ניצן מנכ"ל ושותף בחברת רובי קפיטל ציין כי: "אנחנו רואים במתחם הקריה האקדמית מתחם בעל פוטנציאל רב שיזכה לביקושים ערים מצד צעירים ומשפחות. מכיוון שמדובר במתחם שבו מרבית הקרקעות מחוזקות על ידי בעלי קרקע פרטיים, העסקאות במתחם מורכבות יותר ואת הבנייה ניתן לקדם באמצעות עסקאות קומבינציה עם יזמים או במסגרת בנייה עצמית של בעלי קרקעות שמתאחדים יחד".
אורטל ליבר, סמנכ"לית שיווק ומכירות של רוטשטיין: "לצד האתגרים ברמה הלאומית בשנה החולפת, אנו מזהים ביקושים גבוהים לדירות בשכונה, שמושכת אוכלוסייה חזקה. הפרויקט תוכנן על ידי האדריכל גל מרום. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם חברות המימון".

דירות מוזלות לזכאים בחיפה

מכרזי מחיר מטרה ומחיר מופחת ממשיכים להיסגר. השבוע דווחה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) על 2 חברות שזכו במכרז לבניית 337 יח"ד ב-2 מתחמים בבניה רוויה ומסחר בשכונת מבואות דרומיים, בחיפה. 269 דירות הן דירות מוזלות ושאר ה-68 הן דירות למכירה בשוק החופשי.
מרמ"י נמסר כי על פי תוצאות המכרז, מחירי הדירות לזוכים בהגרלות משרד הבינוי והשיכון יעמדו על החל מ-1.407 מיליון שקל. כך, על פי אומדני רמ"י על בסיס תוצאות המכרז, מחיר התחלתי לדירת 95.8 מ"ר צפוי לעמוד על כ-1.4 מיליון שקל, מחיר התחלתי לדירת 110.8 מ"ר על כ-1.63 מיליון שקל ומחיר דירת 130.8 מ"ר על החל מכ-1.92 מיליון שקל. כל הדירות כוללות מרפסת, מחסן וחניה.
3 צפייה בגלריה
חיפה, עלייה שנתית של 3.6%
חיפה, עלייה שנתית של 3.6%
חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
למכרז הוגשו 14 הצעות והחברות שזכו הן א.י. מגדלי טופז וז.נ. יזמות ובניה. חברת א.י טופז זכתה בקרקע לבניית 142 דירות במחיר מופחת ועוד 36 דירות במחיר רגיל ותשלם על הקרקע 51.62 מיליון שקל. החברה תישא גם בעלות הפיתוח בגובה 20.1 מיליון שקל. חברת ז.נ. יזמות ובניה תוכל לבנות 127 דירות מוזלות ו-32 דירות בשוק החופשי ותשלם כ-36.8 מיליון שקל לצד כ-17.7 מיליון שקל דמי פיתוח.
המתחמים ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה כחלק מתוכנית 'המבואות הדרומיים המתפרשת על כ-748 דונם, בחלקה הדרומי של חיפה, מדרום לקריית הספורט, צפונית לגבול עם טירת הכרמל ומזרחית מכביש 4. המתחמים הם חלק משכונת מגורים בת כ-5,072 יח"ד סך הכל.

פחות ממיליון שקל לדירה מוזלת בנוף הגליל

גם בנוף הגליל נסגרו מכרזי מחיר מטרה. המכרזים כללו 555 יח"ד ב-4 מתחמים בבנייה רוויה ומסחר בשכונת מורדות צפוניים ביישוב. 444 מהדירות יהיו דירות במחיר מופחת לזכאי משרד הבינוי והשיכון ו-111 יימכרו בשוק החופשי. למכרז הוגשו 5 הצעות סך הכל. החברות שזכו במכרז הן גרופית הנדסה אזרחית ועבודות ציבוריות בע"מ, גשם למשתכן בע"מ , .י.מגדלי טופז בע"מ ו תאופיק דראושה בע"מ.
על פי נתוני המכרז והזכייה, ברמ"י פרסמו את אומדן המחירים לדירות המוזלות. מחיר התחלתי לדירת 85 מ"ר צפוי לעמוד על 916 אלף שקל. מחיר התחלתי לדירת 100 מ"ר צפוי לעמוד על החל מ-1.063 מיליון שקל, מחיר התחלתי לדירת 120 מ"ר על החל מ-1.308 מיליון שקל. כל הדירות כוללות מרפסת, מחסן וחניה.
המגרשים ששווקו במכרז מיועדים לבנייה רוויה למגורים ומסחר כחלק מתוכנית 'מורדות צפוניים-נוף הגליל' המתפרשת על כ-370 דונם בשטח פתוח במורדות הצפוניים של הישוב, בתפר בין השכונה הקיימת לשטחים פתוחים מצפון וממזרח. מדובר בשכונת מגורים בת כ-1,301 יח"ד.